راهنمای انتخاب عینک آفتابی طبی

راهنمای انتخاب عینک آفتابی طبی

راهنمای انتخاب عینک آفتابی طبی

مطمئنا عینک طبی شما دید بسیار بی نظیری را برای شما در فضای داخلی و در شب فراهم می کند اما این عینک طبی نمی تواند همان کیفیت دید را در روز و فضای باز برای شما تامین کند.

به همین خاطر شما نیاز به عینک آفتابی طبی دارید.

فواید عینک آفتابی طبی

اگر شما به اصلاح دید نیاز دارید، هیچ جایگزینی در فضای باز به جای عینک آفتابی طبی نمی تواند برای شما وجود داشته باشد. تنها عینک آفتابی طبی می تواند بهترین دید ممکن و راحت را در فضایی با نور شدید فراهم کند.

و اگر شما بهترین گزینه برای رهایی از شر انعکاس های آزار دهنده و درخشش ها را در روزهای آفتابی می خواهید، عینک آفتابی طبی با عدسی های پلاریزه را انتخاب کنید. این عدسی ها فیلترهای خاصی دارند که می توانند انعکاس های درخشان را مسدود کنند انعکاس هایی که از سطح آب، شن، آسفالت و کاپوت ماشین ها و شیشه ماشین ها به چشم شما می رسند.

حتی اگر شما از لنز تماسی استفاده می کنید و عینک آفتابی بر چشم می زنید، داشتن یک عینک آفتابی طبی هم هنوز برای شما یک سرمایه گذاری خوب به حساب می آید. عینک آفتابی طبی این گزینه را در اختیار شما قرار می دهد که اگر احساس خشکی یا ناراحتی چشم را با لنز تماسی دارید مثلا زمانی که کنار ساحل هستید می توانید به راحتی لنز تماسی خود را بردارید و با عینک آفتابی طبی خود همچنان به وضوح ببینید.

هم چنین استفاده از لنز تماسی زمانی که مشغول شنا هستید ایده ی خوبی به شمار نمی آید به این دلیل که خطر ابتلا به عفونت های چشمی نظیر کراتیت آکانتامبا را زیاد می کند. شنا کردن بدون لنز تماسی و کنار استخر با عینک آفتابی طبی بودن انتخاب بهتری است.

عینک آفتابی طبی تقریبا با تمام انواع عدسی قابل تهیه است، مثل عدسی تدریجی یا پراگرسیو، اگر پیرچشمی داشته باشید و نیاز به استفاده از لنزهای چندکانونی برای واضح تر دیدن داشته باشید.

انواع عدسی

عینک آفتابی طبی با تمام جنس های مختلف عدسی می تواند در دسترس قرار گیرد، مثل پلی کربنات، ترایوکس، پلاستیک با کیفیت بالا و شیشه.

با وجود اینکه عدسی کریستالی یا شیشه ای بهترین کیفیت دید را فراهم می کند، این نوع از عدسی در حال حاضر برای عینک آفتابی گزینه ی خوبی به شمار نمی آید. به این خاطر که بسیار سنگین تر از عدسی هایی با جنس های دیگر هستند، و به راحتی می شکنند. با این حال هنوز در دسترس و قابل سفارش هستند.

یک گزینه دیگر برای انتخاب عدسی عینک آفتابی طبی، عدسی فتوکرومیک است، این نوع عدسی به صورت خودکار با در معرض نور خورشید قرار گرفتن تیره می شود.

با این وجود تمام عدسی های فتوکرومیک به خوبی، زمانی که در حال رانندگی هستید و از پشت شیشه جلو ماشین تیره نمی شوند. پس در انتخاب مناسب نوع عدسی فتوکرومیک خود با چشم پزشک خود مشورت کنید تا بهترین گزینه را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید.

محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش

استایل مسئله بسیار مهمی است، اما نگرانی اولیه شما زمانی که می خواهید عینک آفتابی طبی خود را انتخاب کنید انتخاب عدسی ای است که به صورت کامل اشعه های مضر ماوراء بنفش را مسدود کند.

محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش هیچ ارتباطی به رنگ و میزان تیرگی و روشنی عدسی شما ندارد. بنابراین شما هر رنگ عدسی و هر میزان تیرگی را می توانید با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید در صورتی که محافظت صد در صدی در برابر اشعه ماوراء بنفش آن تایید شده باشد.

 

ارسال شده در 1399-10-12 همه مقالات, چشم ها و زندگی روزمره 0 1031

مقالات مرتبط:

عینک طبی یا لنز تماسی برای نوجوانان

تصمیم برای اینکه لنز تماسی برای نوجوان شما مناسب تر است یا عینک طبی بستگی به عملکرد آنها دارد که چقدربه عینک طبی خود...

انتخاب بهترین عینک طبی و عدسی برای ورزش

یکی از مهم ترین فاکتورها زمانی که در فعالیت ورزشی مورد علاقه خود شرکت می کنید، به وضوح دیدن است. دید شفاف و با وضوح...

برای ورزش کردن لنز تماسی یا عینک طبی

برای ورزشکاران و افرادی که فعالیت زیادی را در زندگی روزمره خود تجربه می کنند، بحث همیشگی میان استفاده از لنزهای تماسی...

نظر خود را ثبت کنیدپاسخ بدهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر ثبت کنید..
پاسخگوی شما در کوتاه ترین زمان ممکن هستیم
مقایسه0