همه چیز در مورد نیکتالوپیا یا شب کوری

همه چیز در مورد نیکتالوپیا یا شب کوری

نیکتالوپیا را به نام شب کوری نیز می شناسند. شب کوری اختلالی است که بر توانایی شما در دیدن در شب تاثیر می گذارد. این اختلال می تواند ناشی از رژیم غذایی نامتعادل، مشکل چشمی و یا یک بیماری مزمن چشمی باشد.

چرا دید من در شب دچار مشکل می شود؟

دید در شب با دید در روز متفاوت است. در شب، توانایی در شناسایی رنگ ها به سیاه، سفید و خاکستری ها کاهش پیدا می کند. دید مرکزی شما ضعیف می شود به این معنی که شما اجسام در حال حرکت را بهتر از اجسام ثابت و بی حرکت خواهید دید.

نشانه های اختلالات دید در شب

نشانه های شب کوری شامل دید ضعیف در نور کم، مشکل بینایی در هنگام رانندگی در شب و عکس العمل کند در تغییر نور میان شرایط نوری درخشان و کم نور. رانندگی در شب به دلیل وجود متناوب نورهای خیابان و چراغ های جلو ماشین های دیگر در جاده می تواند برای شما کاملا چالش برانگیز باشد.

مشکلات چشمی مرتبط با شب کوری

در حالی که شب کوری می تواند به تنهایی یک مشکل چشمی باشد اما شب کوری می تواند حاصل مشکلات چشمی دیگری شود که در زیر گفته می شود.

آستیگماتیسم: زمانی که دچار آستیگماتیسم باشید در نور کم مردمک چشم شما گشاد می شود تا به نور بیشتری اجازه ورود بدهد که این امر موجب تاری دید بیشتری نسبت به نور روز می شود.

دیابت: دید ضعیف در شب می تواند یکی از نشانه های زودهنگام دیابت باشد. قند بالای خون برای رگ های خونی و اعصاب چشم بسیار مضر است. یکی از نشانه های دیابت رتینوپاتی است که پشت چشم به مرور زمان دچار آسیب می شود. به همین دلیل تنظیم نور چشم زمانی که از فضای خارجی روشن به فضای داخلی می آیید بسیار کند اتفاق می افتد.

آب مروارید: زمانی که به آب مروارید دچار شده باشید نورهای جلوی ماشین انعکاس درخشان شدیدتری از حالت نرمال برای شما به وجود می آورند و شما به نور حساسیت بیشتری پیدا می کنید.

رتینیت پیگمنتوزا: گروهی از اختلالات بینایی هستند که منجر به تحلیل شبکیه چشم می شوند و ارثی هستند. از بین رفتن دید در شب یکی از نشانه های اولیه آن است. در طی زمان، دید پیرامونی نیز کاهش پیدا می کند.

درمان شب کوری

چشم پزشک شما می تواند شب کوری را در شما تشخیص دهد و دلیل آن را نیز مشخص می کند. اگر شب کوری ناشی از خطاهای انکساری، نزدیک بینی یا آستیگماتیسم باشد چشم پزشک برای شما عینک طبی تجویز خواهد کرد. اگر شما دچار آب مروارید شده باشید برای عمل آب مروارید ارجاع داده می شوید تا دید در شب شما بهبود پیدا کند. چشم پزشک شما احتمالا نیاز به معاینات ضروری خواهد داشت تا دلیل شب کوری شما را به درستی تشخیص دهد. اگر نشانه هایی از شب کوری را در خود سراغ دارید در اولین فرصت به چشم پزشک مراجعه کنید.

ارسال شده در 1399-05-11 همه مقالات 0 1528

مقالات مرتبط:

تاثیر آستیگماتیسم بر روی چشمان

آستیگماتیسم جزو گروهی از مشکلات بینایی است که به نام خطاهای انکساری شناخته می شوند و می تواند مثل دوربینی یا نزدیک...

انتخاب بهترین عدسی برای رانندگی

امروزه مردم زمان های بیشتر و بیشتری را در جاده ها سپری می کنند، بر طبق یک گزارش رسمی افراد در حدود ده ساعت در هفته را...

نظر خود را ثبت کنیدپاسخ بدهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر ثبت کنید..
پاسخگوی شما در کوتاه ترین زمان ممکن هستیم
مقایسه0