نکاتی در مورد راحتی دید شما در محل کار

نکاتی در مورد راحتی دید شما در محل کار

کار کردن در فضای شرکتی می تواند محل مناسبی برای دریافت عادات بد باشد؛ کارمندان معمولا فضایی پر تنش و استرس را در محل کار تجربه می کنند، غذاهای مناسبی در محل کار مصرف نمی کنند و گاهی استراحت هایی برای کشیدن سیگار در نظر می گیرند. واقعیت این است که محل کار می تواند تاثیر عمیقی بر سلامت عمومی شما داشته باشد. این بسیار مهم است که قادر باشید عادات بد خود را شناسایی کنید و تغییرات مثبتی در جهت تغییر آنها انجام دهید.

نشستن پشت میز برای کل روز می تواند تاثیر شدیدی بر نحوه ی شکل گیری فرم بدن ما داشته باشد و همین طور بر رژیم غذایی ما و بینایی ما تاثیر بگذارد. کارهای دفتری کارهایی ساکن از لحاظ حرکتی هستند که می تواند در دنیایی که فعالیت داشتن بسیار توصیه می شود، مشکل به نظر برسد. حفظ روش زندگی ای سالم در محل کار بسیار حیاتی است هم برای سلامت فیزیکی و هم برای سلامت روانی شما.

یکی از مناطقی که کار دفتری بسیار می تواند بر آن تاثیر گذار باشد بینایی شماست. نمایشگرهای دیجیتال، نورهای مصنوعی می توانند برای چشمان شما بسیار شرایط سختی را فراهم کنند. و نتیجه این اعمال به خستگی چشم یا فشار چشم منتهی می شود.

خستگی چشم یا فشار چشم چیست؟

فشار چشم را به خستگی چشم نیز می شناسند که زمانی که چشمان شما بسیار کار کرده باشند، اتفاق می افتد که گاهی اوقات به سندروم خستگی دیجیتال چشم هم مربوط می شود. به این دلیل که اکثر اوقات زمانی اتفاق می افتد که از وسایل دیجیتال برای مدت طولانی استفاده کرده باشید.

در حالت کلی، خستگی چشم یعنی زمانی که شما بیش از اندازه از چشمان خود کار کشیده باشید. این مشکل یک مشکل اساسی نیست و معمولا بعد از یک استراحت کوتاه یا طولانی مدت برطرف می شود. با این وجود، شما ممکن است چشمان اشک آلود، چشمان خشک و خارشی، دید تار و سردرد را تجربه کنید که بسیار آزاردهنده هستند. برای کاهش این اثرات جانبی و راحتی بیشتر چشمان تان، تعداد زیادی راهکار وجود دارد که باعث راحتی چشمان شما و کاهش خستگی چشمان شما می شود.

نور داخل دفتر کار خود را تنظیم کنید

این مسئله بسیار مهم است که شما نور اطراف خود را طوری تنظیم کنید که از چشمان شما پشتیبانی کند. اگر شما به صورت مداوم از کامپیوتر استفاده می کنید، خوب است که تنظیمات نمایشگر را مثل روشنایی، اندازه ی متن و کنتراست تصویر را به صورت شخصی تنظیم کنید. روشنایی تصویر نمایشگر شما باید به اندازه روشنایی فضای کار شما باشد.

کنترل انعکاس های درخشان می تواند برای راحتی چشمان شما بسیار مفید باشد. این انعکاس های درخشان می توانند از روی دیوارها و از روی صفحه نمایشگر شما اتفاق بیافتد. جهت صفحه نمایش خود را در صورت امکان تنظیم کنید، نورها را کم کنید یا نورهای کمتر درخشان و نرم تری را در محیط کار خود در نظر بگیرید.

به صورت مرتب برای خود استراحت در نظر بگیرید

در محیط های کار شلوغ، وقت استراحت در نظر گرفتن به نظر غیرممکن به نظر می رسد. با این وجود، تعیین وقت های استراحت مرتب برای دید شما و برای سلامت کلی بدن شما مفید است. از پای کامپیوتر خود در طول روز برای مدتی بلند شوید و با این کار احتمال دچار شدن به خستگی چشم را کاهش دهید و وقتی از پای کامپیوتر بلند می شوید کمی به بدن خود حرکت و کشش بدهید.

نشستن پشت میز برای مدت طولانی و بی تحرک ماندن می تواند تاثیر بسیار منفی بر حالت بدن شما بگذارد و سلامت شما را به خطر بیاندازد این کار می تواند موجب گرفتگی عضلات گردن، پشت و شانه ها شود.

میز کار خود را به درستی تنظیم کنید

حالت بد بدن می تواند با خستگی چشم در رابطه مستقیم باشد. نظری به میز کار خود بیاندازید؛ به صفحه کامپیوتر خود نگاه کنید، صفحه نمایشگر کامپیوتر شما باید در حدود پنجاه سانتی متر از چشمان شما فاصله داشته باشند و مرکز صفحه نمایشگر شما نیز باید در حدود ده درجه زیر چشمان شما قرار داشته باشد. این عمل باعث ایجاد آرامش در حالت سر و گردن می شوند و دیدن را برای شما راحت تر می کند. زمانی که پشت میز نشسته اید از قانون 20-20-20 تبعیت کنید تا چشمانتان حس راحتی بیشتری داشته باشند.

از عدسی هایی که برای دید نزدیک طراحی شده اند استفاده کنید

بعد از تمام توصیه هایی که به شما شد، مسئله ی بسیار با اهمیت این است که شما به صورت مرتب چشمان خود را نزد چشم پزشک معاینه کنید تا مطمئن شوید که چشمانتان در شرایط خوبی هستند. چشم پزشک شما قادر است هر مشکل چشمی را شناسایی کند و راه حل صحیح را برای شما در نظر بگیرد.

شاید شما با استفاده از عدسی هایی که برای کارهای در فاصله نزدیک طراحی شده اند حس راحتی بیشتری داشته باشید. استفاده از این عدسی ها می تواند خستگی چشمان شما را در طی روز آرام کنند. شما می توانید از بین عدسی های متنوع عدسی مورد نظر خود را انتخاب کنید. حتی اگر شما از عینک طبی استفاده نمی کنید شما می توانید از این عدسی ها برای کارهای طولانی مدت خود با صفحه نمایشگر و کارهایی با فاصله کم استفاده کنید.

افرادی که به پیرچشمی دچار هستند و کار زیادی با صفحه نمایشگر نیز می کنند می توانند از عدسی های با کانون متغییر یا عدسی تدریجی استفاده کنند تا فشار کمتری را به چشم ها وارد آورند. چشم پزشک شما و کارشناسان عینک نور می توانند شما را برای انتخاب بهترین عدسی راهنمایی کنند.

ارسال شده در 1399-05-07 همه مقالات 0 899

مقالات مرتبط:

میگرن چشمی چیست و چگونه می توان از بروز آن جلوگیری کرد؟

میگرن چشمی یک مشکل نادر است که معمولا با از دست رفتن موقتی بینایی همراه است. تجربه ی میگرن چشمی برای اولین بار می...

احساس درد در شانه و گردن و ارتباط آن با سلامت چشم

احساس گرفتگی و سفتی در عضلات گردن و شانه ها می تواند منجر به چشم درد شود، از آنجایی که عضلات تحت تنش می توانند به...

نظر خود را ثبت کنیدپاسخ بدهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر ثبت کنید..
پاسخگوی شما در کوتاه ترین زمان ممکن هستیم
مقایسه0