چگونه خستگی چشم جلوگیری کنیم؟

چگونه خستگی چشم جلوگیری کنیم؟

فشار چشم امری بسیار معمول است که به احتمال زیاد تا به حال برای همه ی ما پیش آمده است. با اینحال با استفاده از کامپیوتر برای کار یا مدرسه و نگاه کردن به صفحه گوشی موبایل برای مدت طولانی در طول روز می توانید احتمال خستگی چشم را بالا ببرید. خستگی چشم معمولا زمانی اتفاق می افتد که چشم ها بعد از کارهایی نظیر نگاه کردن طولانی مدت به اجسام ثابت بدون استراحت دچار خستگی می شوند اما ما چه کاری می توانیم انجام دهیم تا از نشانه های این ناراحتی جلوگیری کنیم ؟ با عینک نورهمراه باشید.

به جشمان خود استراحت دهید

ساده ترین راه برای کم کردن خستگی چشم، دادن استراحت های منظم به چشم ها در طول روز زمانی که با نمایشگر کار می کنیم، است. از قانون 20-20-20 استفاده کنید. هر بیست دقیقه به چیزی در حدود بیست فوتی برای بیست ثانیه نگاه کنید، این تمرینی بسیار ساده است که به چشم ها کمک می کند پس سعی کنید برای استراحت دادن به چشم ها آن را انجام دهید.

یوگای چشم یک راهکار موثر

زمانی را به یوگای چشم در هر جا و هر زمانی اختصاص دهید. به چپ نگاه کنید، در این حالت بمانید، همین حرکت را برای سمت راست نیز تکرار کنید. به بالا نگاه کنید و در این وضعیت بمانید. این حالت را برای پایین هم تکرار کنید. برای چهار بار این کار را تکرار کنید چشم های خود را ببندید و در بین هر ست استراحت کنید.

از عینک های مناسب کار با صفحه های نمایشگر دیجیتال استفاده کنید

صفحه های نمایشگر گوشی موبایل در هر ثانیه حدود شصت بار ریفرش می شوند. هر ریفرش چشم های شما را مجبور می کند که دوباره فوکوس کنند بر روی صفحه نمایش پیکسلی. این کار بسیار زیاد و سنگینی است که چشم ها انجام می دهند پس تعجبی ندارد که این روش به خستگی چشم ها منتهی می شود. ما راه حلی برای تمام عینکی ها و غیرعینکی ها داریم.

آیا شما زیر چهل سال سن دارید؟

شما می توانید از عدسی های تک دید دیجیتال هویا کمک بگیرید که کار با گوشی های موبایل هوشمند را راحت تر می کنند. این عدسی ها تلاش چشمان شما را برای فوکوس کردن و دیدن کمتر می کنند بنابراین از خستگی چشمان شما جلوگیری می کنند یا از خستگی به وجود آمده می کاهند.

آیا شما بالای چهل سال سن دارید؟

اکثر افراد بالای چهل سال به طور میانگین هشت تا ده ساعت را در روز به نمایشگرهای دیجیتال نگاه می کنند. از این نمایشگر به نمایشگر دیگر رفتن می تواند برای چشمان ما بسیار سنگین تمام شود. عدسی های پراگرسیو که برای نیازهای چشم شما ساخته شده اند می توانند کیفیت دید و راحتی دید شما را افزایش دهند. عدسی های هویالوکس آی دی مای سلف این امکانات را در اختیار شما قرار می دهند:

  • دید شفاف بی نظیر
  • راحتی تعویض فاصله ی نگاه از نزدیک به دور با کمترین حرکت سر
  • دیدی با ثبات در همه ی زمان ها، مخصوصا زمانی که از وسایل دیجیتال استفاده می کنید مثل لپ تاپ و گوشی های تلفن هوشمند
  • سر گیجه و حس شناوری کمتری را ایجاد می کنند، همچنین کمترین میزان فضای تار را برای شما ایجاد می کنند.
  • راحتی فوق العاده ی دید
  • کمترین زمان سازگاری چشم با این عدسی ها به این دلیل که این عدسی ها برای نیازهای شخصی شما ساخته شده اند.

با توجه به استفاده ی انفجاری ما از وسایل دیجیتال در طول دهه ی اخیر، چشمان ما هنوز سعی در هماهنگی با تغییرات روش زندگی ساده ی ما هستند. با استراحت دادن به چشم ها و پشتیبانی کردن از نیازهای آنها از خستگی چشم در طول روز جلوگیری به عمل آورید. به کاری که دوست دارید انجام دهید ادامه دهید بدون اینکه چشمانتان احساس خستگی کنند.

ارسال شده در 1399-04-24 همه مقالات 0 844

مقالات مرتبط:

آیا انجام دادن بازی های ویدئویی بر بینایی شما تاثیر می گذارد؟

بازی های کامپیوتری در حال حاضر دیگر یکی از سرگرمی ها به حساب نمی آیند، بلکه به عنوان یک شغل می توانند در نظر گرفته...

چگونه استرس می تواند بر بینایی تاثیر بگذارد؟

بی شک هر کسی تا بحال در طی زندگی خود استرس را تجربه کرده است، این استرس ممکن است ناشی از کار، مشکلات خانوادگی یا...

تاثیر آستیگماتیسم بر روی چشمان

آستیگماتیسم جزو گروهی از مشکلات بینایی است که به نام خطاهای انکساری شناخته می شوند و می تواند مثل دوربینی یا نزدیک...

نظر خود را ثبت کنیدپاسخ بدهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر ثبت کنید..
پاسخگوی شما در کوتاه ترین زمان ممکن هستیم
مقایسه0