رابطه میان میگرن و چشم ها

رابطه میان میگرن و چشم ها

رابطه میان سردرد و چشمان

افزایش تکرار و شدت سردرد ها می تواند مربوط به سلامت چشم ها و مشکلات چشمی باشد.

برخی از مشکلات چشمی می تواند موجب بیش از حد کارکشیدن از عضلات چشم شود و همین موضوع می تواند موجب سردرد شود. به عنوان مثال آستیگماتیسم، دوربینی، نزدیک بینی، و پیرچشمی می توانند موجب دیدن اجسام به صورت تار یا دچار اعوج کنند و عضلات چشم شما تلاش بیشتری خواهد کرد تا تصویری واضح و درخشان برای شما فراهم کند و همین مسئله باعث بالا رفتن فشار چشم ها می شود. این فشار مداوم بر رو چشم ها می تواند منجر به سردرد شود. یکی از مشکلات چشمی دیگر که می تواند منجر به سردرد شود گلوکما است که به خاطر فشار بالای داخل چشم به وجود می آید.

میگرن و چشمان شما

میگرن ها نوعی از سردرد ها هستند که می توانند بسیار شدید و جدی باشند. میگرن هاله ای، میگرنی است که همراه با دیدن هاله باشد می تواند با دیدن نقاط چشمک زن و روشن، دیدن خطوط موجی شکل یا نابینایی موقت همراه باشد. بدون این نشانه های دیداری، این نوع از سردرد ها میگرن نام دارند. نشانه های دیداری بدون سردرد به نام میگرن بی صدا یا میگرن با دیدن هاله بدون سردرد معروف هستند.

مدیریت سردرد

بسیاری از مشکلات چشمی که منجر به سردرد می شوند می توانند با استفاده از عینک طبی برطرف شوند. در طی یک معاینه چشم معمولی، چشم پزشک شما دید شما را تست خواهد کرد و قادر خواهد بود برای شما عینک طبی تجویز کند اگر برای اصلاح دید شما نیاز باشد. استفاده از عدسی های مناسب با شماره ی مناسب بسیار حیاتی است. توصیه می شود که هر دوسال یکبار چشمان خود را تحت معاینه چشم پزشک قرار دهید، یا اگر نیاز باشد زودتر از دوسال چشمان خود را تحت معاینه قرار دهید. این معاینه ها به شما این اطمینان را میدهند که شماره چشمان شما کاملا مناسب شرایط حال حاضر شما هست و عدسی های شما سلامت کامل را دارند. به چشم داشتن عینک طبی مناسب خیال شما را از این بابت راحت می کند که عضلات چشم شما بیش از اندازه کار نمی کنند.

استراحت های طولانی برای افرادی که میگرن با دیدن هاله دارند توصیه می شود. اکثر هشدارهای دیداری که با میگرن تجربه می کنید بی خطر هستند و بعد از نیم تا یک ساعت برطرف خواهند شد. اما اگر میگرن شما با نشانه های غیرمعمولی همراه شد، یک تست کلی نیاز هست تا احتمالات آسیب های جدی بررسی شود.

 

ارسال شده در 1399-09-30 همه مقالات, چشم ها و زندگی روزمره 0 1318

مقالات مرتبط:

عملکرد و آناتومی چشم چگونه است؟

بینایی یکی از مهم ترین حواس پنجگانه به حساب می آید. با وجود این بسیاری از افراد هنوز نمی دانند که طرز عملکرد چشم...

میگرن چشمی چیست و چگونه می توان از بروز آن جلوگیری کرد؟

میگرن چشمی یک مشکل نادر است که معمولا با از دست رفتن موقتی بینایی همراه است. تجربه ی میگرن چشمی برای اولین بار می...

همه چیز در مورد رنگ چشم

ممکنه رنگ چشم های بچه مون چه رنگی بشه؟ آبی، سبز، خاکستری، یا قهوه ای؟ پدر و مادرها عاشق حدس زدن رنگ چشم کودکانشان...

نظر خود را ثبت کنیدپاسخ بدهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر ثبت کنید..
پاسخگوی شما در کوتاه ترین زمان ممکن هستیم
مقایسه0