انتخاب عدسی مناسب برای رانندگی زمستانه

انتخاب عدسی مناسب برای رانندگی زمستانه

آب و هوای سرد و تاریک زمستان نزدیک است و این آب و هوا می تواند انجام برخی کارها را برای ما دشوار کند. در ماه های زمستانی امکان ریزش برف و وجود یخبندان بسیار زیاد است، و همین طور صبح ها و بعدازظهرهای تاریک که می توانند رانندگی را به تجربه ای دلهره آور بدل کنند. به طور اختصاصی، شرایط زمستانی می تواند دید شما را تحت تاثیر قرار دهد که این اثر در جاده بسیار قابل تامل تر است.

برای این زمستان مطمئن شوید که عدسی های مناسبی را انتخاب می کنید تا برای شما دیدی واضح و شفاف را در کل روز به ارمغان آورند.

دید ضعیف در زمستان

آب و هوا در طی زمستان می تواند باعث مشکل در داشتن دیدی با وضوح شود، که می تواند به خاطر صبح های زود تاریک، انعکاس های نورهای کنار جاده یا شرایط برفی باشد. این مشکل می تواند دیدن افراد پیاده را دشوار کند و اتومبیل های دیگر زیاد مشخص به نظر نمی آیند یا به خاطر تلالوهای درخشان می توانند باعث پرت کردن حواس شوند.

به خاطر همین دلایل، این مسئله بسیار مهم است که شما بتوانید وضوح کامل را برای چشمان خود فراهم کنید.

اگر شما در حال حاضر از عدسی های مخصوص رانندگی استفاده می کنید، بسیار حیاتی است که شماره ی چشم درستی را برای عدسی های خود داشته باشید و هر پوشش عدسی ای که برای عملکرد بهتر نیاز دارید انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که به طور مرتب به چشم پزشک مراجعه می کنید و شماره چشم شما کاملا به روز است. هر دو سال شما باید به چشم پزشک مراجعه کنید اگر نیازی به معاینه زودتر از این زمان نداشته باشید.

عدسی تدریجی برای رانندگی

با انتخاب عدسی تدریجی برای عینک طبی خود بهترین انتخاب را برای پیرچشمی خواهید داشت، با استفاده از این نوع عدسی عینک می توانند نواحی نزدیک، دور و میان این دو ناحیه را به خوبی ببینند. در هنگام رانندگی شما هم نیاز به داشتن دیدی واضح در فاصله ی دور برای شناسایی خطر دارید و همین طور دید نزدیک برای دیدن اطلاعات روی داشبورد اتومبیل. که این مسئله در زمستان بسیار دشوارتر خواهد بود.

عدسی تدریجی تجربه ی بهتری را برای افرادی که پشت فرمان قرار می گیرند فراهم می کند. شما می توانید عدسی تدریجی خود را با پوشش های مناسب انتخاب کنید تا عملکرد بهتری را برای شما فراهم کنند.

پوشش های عدسی برای رانندگی

رانندگی در زمستان می تواند بسیار دشوار باشد به این خاطر که انعکاس ها و تلالوهای درخشان بسیاری از جمله اتومبیل های دیگر و نورهای کنار خیابان وجود دارند. پوشش های ضد انعکاس عدسی می توانند این انعکاس ها بر روی عدسی شما را کاهش دهند و پوشش های ضد خش و ضد گرد و غبار به شما این اطمینان را می دهند که عدسی های شما تمیز و شفاف می مانند.

خورشید در زمستان

حتی در زمستان نیز، خورشید درخشان زمانی که در جاده رانندگی می کنید دیده می شود و به دلیل اینکه اشعه های خورشید پخش تر و کم عمق تر هستند بیشتر موجب حواس پرتی و گیجی می شوند. زمانی که خورشید از سطوح مسطح انعکاس پیدا می کند، مثل جاده ها، یخ، و دیگر سطوح مسطح موجب ایجاد تلالویی کور کننده می شود. عینک آفتابی پلاریزه این تلالوهای کور کننده را بهبود می بخشد و شما را در هنگام رانندگی ایمن نگه میدارد. یکی از بهترین انتخاب ها برای عدسی عینک، عینک آفتابی با عدسی پلاریزه است.

 

ارسال شده در 1399-08-19 همه مقالات, چشم ها و زندگی روزمره 0 795

مقالات مرتبط:

دقت بینایی و زمان عکس العمل در رانندگی

حتی برای راننده ای با دقت بینایی 20/20 یا 6/6، مسیریابی در جاده می تواند چالش برانگیز باشد. این چالش حتی می تواند...

درک اصول بینایی برای رانندگی

نه تنها رانندگی با دید خوب توصیه شده است؛ بلکه جزو قوانین راهنمایی و رانندگی نیز به حساب می آید. این یک امر حیاتی است...

انتخاب بهترین عدسی برای رانندگی

امروزه مردم زمان های بیشتر و بیشتری را در جاده ها سپری می کنند، بر طبق یک گزارش رسمی افراد در حدود ده ساعت در هفته را...

نظر خود را ثبت کنیدپاسخ بدهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر ثبت کنید..
پاسخگوی شما در کوتاه ترین زمان ممکن هستیم
مقایسه0