چه اتفاقی در چهل سالگی برای چشم ها می‌افتد؟

چه اتفاقی در چهل سالگی برای چشم ها می‌افتد؟

این مسئله برای چشمان شما بسیار طبیعی است که در طی زمان دچار تغییرات شوند. افراد معمولا بزرگترین تغییرات بینایی را در طول سنین 40 و 50 سالگی تجربه می کنند. در ادامه با عینک نور همراه باشید تا ببینیم در چهل سالگی چه اتفاقی برای چشم ها و دید ما رخ می دهد.

دوربینی

واضح ترین تغییر در این زمان از زندگی اختلال در دیدن اجسام نزدیک به صورت واضح و شفاف است. عدسی داخل چشم شما انعطاف خود را از دست می دهد و چشم شما برای فوکوس کردن بر روی اجسام نزدیک دچار مشکل می شود مثلا در هنگام مطالعه کردن.

مشکلات چشمی

زمانی که به چهل سالگی می رسید، ممکن است متوجه تغییرات دید خود شده باشید. در این مقاله بیشتر راجع به مشکلاتی که در سنین چهل و پنجاه سالگی به آنها دچار می شوید خواهیم پرداخت.

تابش های خیره کننده

اگر شما سنی بیش از چهل سال دارید، به احتمال قوی متوجه تابش های درخشان اذیت کننده ی خورشید از شیشه جلو ماشین شده اید. زمانی که مشغول رانندگی هستید یا در شب نورهای جلو ماشین های روبرو باعث آزار شما می شوند، این مسئله به خاطر تغییرات عدسی داخل چشم اتفاق می افتد و باعث می شود که نور پخش شود و تجربه ی تابش های پر تلالو را برای شما ایجاد کند.

چشمان خشک

مجاری اشکی ممکن است با افزایش سن دچار مشکل شوند و رطوبت خود را از دست بدهند. این مسئله منجر به ایجاد چشمان خشک و ناراحت می شود که با خود قرمزی چشم و ایجاد حساسیت را به همراه دارد. تولید اشک نیز می تواند به خاطر تغییرات هورمونی تحت تاثیر قرار بگیرد.

پیرچشمی

بین سنین چهل و پنجاه سالگی ممکن است شما کم کم دچار پیرچشمی شوید. دوربینی یک مشکل متداول برای افرادی است که در سنین بالا هستند. اگر شما متوجه شدید که برای خواندن کتاب یا مجله آنها را به اندازه ی طول دستتان عقب می گیرید تا بتوانید متن را به راحتی مطالعه کنید، به احتمال قوی شما دچار پیرچشمی شده اید.

دوربینی به راحتی با استفاده از عدسی های اصلاحی قابل برطرف شدن است، تمام چیزی که به آن نیاز دارید ملاقات با چشم پزشکتان است.

گلوکوما

گلوکوما گاهی اوقات یک مشکل ارثی است، گلوکوما می تواند بدون هیچ علامتی باشد. آسیب زمانی اتفاق می افتد که فشار ایجاد شده در چشم زمانی که خون در چشم در جریان است نتواند به درستی از چشم خارج شود.

آب مروارید

آب مروارید را با تکه ی ابری شکل یا آبی ای می شناسند که بر روی عدسی چشم ایجاد می شود. بقیه ی نشانه های آب مروارید شامل این است که دید به مرور زمان تارتر می شود و حس مه آلودگی و غبارآلودگی در دیدن به وجود می آید. دیدن در شب دشوار می شود و یا در نورهای درخشان حس خوبی را تجربه نخواهید کرد. دید شما شروع می کند به دیدن همه چیز با تناژی زرد یا قهوه ای و ممکن است دید دوتایی یا دید هاله ای را تجربه کنید. به محیطی که در آن قرار دارید فکر کنید، کار کردن یا مطالعه کردن در فضاهای روشن تر به شما کمک می کند که بهتر ببینید. عینک طبی به شما کمک خواهد کرد که چشمان خود را قوی کنید. در طی زمان، مشکل شما رو به وخیم تر شدن می گذارد و در نهایت عمل جراحی برای جایگزین کردن عدسی چشم با یک عدسی مصنوعی نیاز خواهد بود. عمل جراحی آب مروارید یکی از عمل های جراحی بسیار متداول است که در سرتاسر دنیا انجام می شود و فقط پانزده دقیقه به طول می انجامد.

تباهی لکه زرد یا دژنراسیون ماکولا وابسته به سن

این مسئله مربوط به از دست دادن تدریجی دید مرکزی میشود که به دلیل انحطاط ماکولا بخشی از شبکیه چشم اتفاق می افتد. درمان هایی برای کاهش روند این مشکل وجود دارد.

کاملا طبیعی است که با افزایش سن چشمان شما کارایی کمتری داشته باشند

اما شما می توانید با داشتن لایف استایلی سالم، داشتن رژیم غذایی متعادل و تمرین های ورزشی مرتب این روند را کند کنید. چشم پزشک خود را به صورت مرتب ملاقات کنید تا اگر مشکلی برای چشمان شما به وجود آمده باشد در مراحل اولیه شناسایی شود و شما بتوانید بهترین اقدام را در جهت بهبود آن انجام دهید. تشخیص زودهنگام مشکلات چشمی شاه کلید جلوگیری از پیشرفت سریع مشکل چشمی است. اگر متوجه تغییری در دید و چشمان خود شده اید هر چه سریع تر با چشم پزشک خود تماس بگیرید.

 

ارسال شده در 1399-04-16 همه مقالات 0 1666

مقالات مرتبط:

نور آبی حقایق و افسانه ها

در سال های اخیر داستان های زیادی در رسانه ها در ارتباط با نور آبی وجود داشته است، و در مورد تاثیری که بر روی سلامت ما...

رتینوبلاستوما یا تومور شبکیه چیست؟

در حدود پنجاه مورد از ابتلا به رتینوبلاستوما در طی یک سال در انگلستان شناسایی شده اند و یا یک کودک در هفته. این آمار...

علائم جسم خارجی در چشم و مشکلات ناشی از آن

اجسام خارجی نظیر تکه های پلاستیک، چوب یا فلز گاهی می توانند وارد چشم شوند. زمانی که این اتفاق رخ می دهد مشکلاتی برای...

همه چیز در مورد رتینوپاتی دیابتی

رتینوپاتی دیابتی یک مشکل چشمی است که وابسته به دیابت است، و زمانی اتفاق می افتد که رگ های خونی داخل چشم به دلیل فشار...

آیا بارداری می تواند بر روی بینایی شما تاثیر بگذارد؟

تغییرات زیادی که در طی بارداری اتفاق می افتند معروف و شناسایی شده هستند، مثل ویار غذا، پاهای ورم کرده، ضعف صبحگاهی و...

چگونه سلامت چشم خود را حفظ کنیم؟

سلامت چشمان شما درست به اندازه ی سلامتی بدن شما مهم است. شما با مسواک زدن مراقب دندان هایتان هستید و به دندان پزشک سر...

عدسی تدریجی و سازگاری با آن

عدسی های افزایشی پروگرسیو یا به طور مخفف (PAL) تغییری اساسی و قدمی بزرگ در تکنولوژی عدسی ها از عدسی های دوکانونی...

جلوگیری از آلودگی و عفونت چشم ها

عفونت چشم ها می تواند حس ناراحتی و یا درد بسیار شدیدی را ایجاد کند. این اتفاق زمانی می افتد که باکتری های مضر، قارچ...

نظر خود را ثبت کنیدپاسخ بدهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر ثبت کنید..
پاسخگوی شما در کوتاه ترین زمان ممکن هستیم
مقایسه0