آیا انجام دادن بازی های ویدئویی بر بینایی شما تاثیر می گذارد؟

آیا انجام دادن بازی های ویدئویی بر بینایی شما تاثیر می گذارد؟

بازی های کامپیوتری در حال حاضر دیگر یکی از سرگرمی ها به حساب نمی آیند، بلکه به عنوان یک شغل می توانند در نظر گرفته شوند. بسیاری از کودکان و بزرگسالان با انجام بازی های محبوب خود شغلی برای خود ایجاد کرده اند، با پست کردن ویدئوها در کانال هایی مثل یوتیوب نکات بازی را بازگو می کنند و نکاتی را در مورد بهتر بازی کردن در اختیار مخاطبان خود قرار می دهند.امروزه بازی های ویدئویی تبدیل به صنعت بزرگی شده اند.

در طی این سالیان بحث های زیادی در مورد تاثیراتی که بازهای ویدئویی طولانی مدت بر مخاطبان می گذارند وجود داشته است، که هم شامل تاثیرات فیزیکی و هم روانی می شده است. یکی از مناطقی که در بازی های ویدئویی باید نگران سلامتی اش باشیم قدرت بینایی است.

آیا بازی های ویدئویی می توانند تاثیر منفی بر سلامت چشم داشته باشند؟ اگر شما به صورت مرتب بازی ویدئویی انجام می دهید یا کودکان شما این کار را انجام میدهند، باید نکاتی که در این مقاله گفته می شود را رعایت کنید تا مطمئن شوید که دید شما یا فرزندتان تحت تاثیر قرار نگرفته است.

در دنیای دیجیتال، هیچ راه فراری از نمایشگرهای دیجیتال وجود ندارد. در این نمایشگرها می تواند بازی های ویدئویی وجود داشته باشد فرقی نمی کند که شما برای بازی از تلویزیون، با کنسول یا تلفن همراه یا کامپیوتر استفاده می کنید. چشم های شما باید تلاش زیادی را داشته باشند که مدام بر روی صفحه نمایشگر دیجیتال فوکوس کنند و این مسئله می تواند به خستگی چشم یا فشار چشم منجر شود.

خستگی چشم را گاهی اوقات به نام سندروم دید کامپیوتر نیز می شناسند که یک تاثیر کوتاه مدت بر روی چشمان شما دارد و زمانی اتفاق می افتد که شما برای مدت طولانی به چیزی نگاه کرده باشید. مثل نمایشگر دیجیتال. این سندروم با چشمان خسته و سردرد همراه است.

این سندروم می تواند به صورت عمده در میان افرادی که بر روی بازی های ویدئویی برای مدت طولانی بدون استراحت فوکوس می کنند اتفاق بیوفتد. تمرکز بر روی نمایشگر می تواند گاهی اوقات باعث حساس شدن چشم ها و سوزش و درد شود.

فاکتورهای دیگری که به این مشکل منجر می شوند نور درخشانی است که از صفحه نمایشگر ساطع می شود، همین طور نور ضعیف محیط. این مسئله گاهی اوقات خطر خستگی و فشار چشم را زیاد می کند. با اینحال، خستگی یا فشار چشم به خودی خود برطرف می شود زمانی که استراحت کنید و به چشمان خود استراحت دهید.

نزدیک بینی یا دوربینی اصلاح نشده باعث می شود که برای دیدن چشمان خود را تنگ کنید و این مسئله باعث خستگی و فشار چشم ها می شود که چشم ها سعی می کنند صفحه نمایشگر را هر چه شفاف تر ببینند. این مشکل باعث بیش از حد کار کردن چشم ها می شود و احتمال دچار شدن به سندروم چشم کامپیوتری را افزایش می دهد.

هنگام انجام بازی های ویدئویی مراقب چشمان خود باشید

اگر نگران بینایی خود هستید، مخصوصا زمانی که بازی های ویدئویی را انجام می دهید، باید با چشم پزشک خود صحبت کنید. شاید شما نیاز داشته باشید که از عینک استفاده کنید تا از خستگی و فشار چشم های خود جلوگیری کنید حتی اگر از عینک طبی استفاده نمی کنید.

عدسی های مخصوص استفاده از صفحه های نمایشگر می توانند مانع خستگی و فشار چشم شوند و فوکوس کردن و شفاف دیدن را برای چشمان شما به ارمغان آورند. حتی می توانید بر روی عدسی هایی با پوشش آنتی رفلکس و آنتی گلر یا درخشانی سرمایه گذاری کنید تا دید شما راحتی بیشتری داشته باشد.

اگر شما خوره ی بازی های ویدئویی هستید، بسیار مهم است که استراحتی در بین بازی برای چشمان خود در نظر بگیرید و حتی روزهایی را اصلا به بازی های ویدئویی اختصاص ندهید. اطمینان حاصل کنید که زمانی را در فضای باز به سر می برید تا چشمان شما نورهای مفید را دریافت کنند و به اجسام در فاصله دور نگاه کنند. شما می توانید مراقب بینایی خود باشید به شرطی که از محافظ چشم استفاده کنید و رژیم سالمی را داشته باشید.

ارسال شده در 1399-04-09 همه مقالات, چشم ها و زندگی روزمره 0 1798

مقالات مرتبط:

سندروم بینایی کامپیوتر یا سندروم دیجیتالی چشم

نگاه کردن طولانی مدت به صفحه های نمایشگر می تواند منجر به دامنه ی وسیعی از مشکلات بینایی و چشمی شود. سندروم بینایی...

چگونه خستگی چشم جلوگیری کنیم؟

فشار چشم امری بسیار معمول است که به احتمال زیاد تا به حال برای همه ی ما پیش آمده است. با اینحال با استفاده از...

چگونه استرس می تواند بر بینایی تاثیر بگذارد؟

بی شک هر کسی تا بحال در طی زندگی خود استرس را تجربه کرده است، این استرس ممکن است ناشی از کار، مشکلات خانوادگی یا...

تاثیر آستیگماتیسم بر روی چشمان

آستیگماتیسم جزو گروهی از مشکلات بینایی است که به نام خطاهای انکساری شناخته می شوند و می تواند مثل دوربینی یا نزدیک...

احساس درد در شانه و گردن و ارتباط آن با سلامت چشم

احساس گرفتگی و سفتی در عضلات گردن و شانه ها می تواند منجر به چشم درد شود، از آنجایی که عضلات تحت تنش می توانند به...

نظر خود را ثبت کنیدپاسخ بدهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر ثبت کنید..
پاسخگوی شما در کوتاه ترین زمان ممکن هستیم
مقایسه0