چگونه استرس می تواند بر بینایی تاثیر بگذارد؟

چگونه استرس می تواند بر بینایی تاثیر بگذارد؟

بی شک هر کسی تا بحال در طی زندگی خود استرس را تجربه کرده است. این استرس ممکن است ناشی از کار، مشکلات خانوادگی یا مسائل شخصی بوده باشد. درگیر شدن با استرس می تواند گاهی اوقات منجر به مشکلات سلامتی دیگری شود که هم بر بعد فیزیکی و هم بر بعد ذهنی شما تاثیر می گذارد.

ششم نوامبر روز جهانی آگاهی از استرس است. این روز می تواند به عنوان یک یادآور عمل کند تا برای لحظه ای هم شده به سلامت خودمان و راه های مدیریت استرس فکر کنیم. این مسئله بسیار مهم است زیرا استرس مزمن می تواند تاثیر منفی ای بر روی جسم شما بر جای بگذارد و چشمان شما مستثنی از این مسئله نیستند. زمانی که استرس را تجربه می کنید، بدن شما در حالت جنگ و گریز قرار می گیرد و به روش های مختلفی به این موقعیت واکنش نشان میدهد.

چه اتفاقی برای چشمان شما می افتد زمانی که دچار استرس می شوید؟

مشکلاتی که به خاطر استرس برای چشمان شما اتفاق می افتد معمولا موقت هستند و زمانی که دیگر در استرس نباشید نشانه های آن کاهش می یابد. اگر این اتفاق نیافتاد، شما باید به چشم پزشک خود مراجعه کنید تا مطمئن شوید که مشکلات ریشه ای در چشمانتان وجود ندارد.

مردمک چشمان معمولا در زمان استرس شروع به گشاد شدن می کنند تا به دیدی بهتر کمک کنند. اگر شما به صورت مداوم دچار استرس باشید، یا موقعیت استرس زای شدیدی را تحمل کنید، این مسئله می تواند بر روی دید شما تاثیر بگذارد. بر طبق اینکه بدن شما چگونه به موقعیت های استرس زا واکنش نشان می دهد. ممکن است یکی یا تمام یا حتی هیچ کدام از نشانه های بالا را تجربه نکنید.

خستگی چشم که معمولا در پی استفاده ی بیش از حد از نمایشگرهای دیجیتال ایجاد می شود، نیز می تواند به خاطر استرس به وجود آید. این مسئله به این خاطر است که شما در حالت استرس معمولا عضلات خود را منقبض می کنید که منجر به سردرد و بدن درد می شود. به همین شکل، خستگی چشم می تواند ناشی از انقباض بیش از حد عضلات باشد. همانطور که بی خوابی یا کم خوابی که ناشی از استرس است می تواند بر روی چشمانتان تاثیر بگذارد.

گشادی مردمک ها برای مدتی طولانی می تواند منجر به دید تار و حساسیت به نور شود. به این دلیل که وقتی مردمک چشمان شما گشاد می شوند به نور بیشتری اجازه عبور می دهند.

چشمان خشک یا چشمان خیس نیز می تواند گاهی اوقات به دلیل استرس اتفاق بیافتد. شما ممکن است یکی از این حالات را تجربه کنید که بستگی به این مسئله دارد که بدن شما در مقابل استرس چگونه واکنش نشان می دهد.

چگونه می توان تاثیرات استرس بر روی چشمان را کاهش داد؟

به سادگی قطعی ترین روش ها را برای کاهش درجات استرس انجام دهید. درست است که گفتن در این مورد بسیار راحت تر از عملی کردن آن است اما بسیار مهم است که وقتی در شرایط استرس زا قرار می گیرید بدانید که چه کارهایی می تواند به شما حس بهتری بدهد و شما را از زیر بار استرس فراری دهد.

دنبال کردن یک روش زندگی سالم می تواند به شما در برقرار کردن سلامت وجودتان کمک کند، بنابراین حتی زمانی که تحت استرس واقع می شوید، تاثیرات استرسی نمی توانند بسیار عمیق و شدید باشند. یک روش زندگی سالم می تواند باعث بهبود بینایی شما نیز شود.

اطمینان حاصل کنید که به اندازه ی کافی می خوابید و رژیم غذایی سالمی را دنبال کنید؛ در نظر داشته باشید که چه ویتامین ها و مواد معدنی ای باعث بهبود دید شما می شوند. امگا 3 و لوتین را می توان در این دسته جای داد که در ماهی و گیاهان برگ سبز تیره یافت می شود. ویتامین آ و ویتامین سی و ویتامین ای معمولا به عنوان متعادل کنندگان سلامتی شناخته می شوند.

اگر معمولا از نمایشگر دیجیتال برای کار خود استفاده می کنید، این مسئله استرس شما را شدید تر می کند. این مسئله بسیار مهم است که زنگ تفریحی به چشمان خود بدهید تا کمی استراحت کنند. اگر شما نیاز دارید که از عینک های مخصوص استفاده از صفحات دیجیتال استفاده کنید آنرا فراموش نکنید.

ارسال شده در 1399-03-31 همه مقالات 0 920

مقالات مرتبط:

چگونه خستگی چشم جلوگیری کنیم؟

فشار چشم امری بسیار معمول است که به احتمال زیاد تا به حال برای همه ی ما پیش آمده است. با اینحال با استفاده از...

آیا بارداری می تواند بر روی بینایی شما تاثیر بگذارد؟

تغییرات زیادی که در طی بارداری اتفاق می افتند معروف و شناسایی شده هستند، مثل ویار غذا، پاهای ورم کرده، ضعف صبحگاهی و...

چه اتفاقی در چهل سالگی برای چشم ها می‌افتد؟

این مسئله برای چشمان شما بسیار طبیعی است که در طی زمان دچار تغییرات شوند. افراد معمولا بزرگترین تغییرات بینایی را در...

آیا انجام دادن بازی های ویدئویی بر بینایی شما تاثیر می گذارد؟

بازی های کامپیوتری در حال حاضر دیگر یکی از سرگرمی ها به حساب نمی آیند، بلکه به عنوان یک شغل می توانند در نظر گرفته...

تاثیر آستیگماتیسم بر روی چشمان

آستیگماتیسم جزو گروهی از مشکلات بینایی است که به نام خطاهای انکساری شناخته می شوند و می تواند مثل دوربینی یا نزدیک...

مشکلات چشمی و بینایی در شصت سالگی

همین طور که سال به سال پیرتر می شویم، چشمان و دید ما نیز مسن تر می شود. با دانستن نشانه ها و علائم مشکلات چشمی شما می...

نظر خود را ثبت کنیدپاسخ بدهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر ثبت کنید..
پاسخگوی شما در کوتاه ترین زمان ممکن هستیم
مقایسه0