علائم و نشانه های کروناویروس و حساسیت یا آلرژی

علائم و نشانه های کروناویروس و حساسیت یا آلرژی

هیچ زمانی بدتر از زمان آلرژی فصلی برای یک پاندمیک جهانی نمی توانست وجود داشته باشد. در حالی که می توان گفت هیچ زمانی برای یک بیماری پاندمیک جهانی خوب نیست. اما همزمانی آن با زمانی از سال که معمولا نشانه های مشابهی با این ویروس در آلرژی وجود دارد ترس زیاد از حدی به وجود می آورد. خوشبختانه، راه های ساده ای برای تمایز بین این دو وجود دارد و شما می توانید مطمئن شوید که خواب آلودگی یا عطسه هایی که با آن درگیر هستید ناشی از ابتلا به کروناویروس است یا خیلی ساده مربوط به آلرژی فصلی می شود.

اگر چشم های شما قرمز، دارای خارش و یا اشک آلود است، به احتمال خیلی زیاد شما درگیر چیزی بسیار ساده تر از کووید 19 هستید. مثلا چیزی مثل سرماخوردگی یا حساسیت فصلی. تمرکز کروناویروس در سیستم تنفسی شما است و موجب چشمان اشک آلود نمی شود.

چیزی که کروناویروس و حساسیت فصلی را از هم مجزا می کند وجود تب است. آلرژی ها به ندرت می توانند تولید تب کنند. درحالی که بسیاری از بیماران که اعتقاد دارند مبتلا به کروناویروس شده اند حتما باید تب داشته باشند تا برای ابتلا به کروناویروس آزمایش شوند.

دکتر گری استیون، مدیر بخش آلرژی، آسم و ایمونولوژی کالج آمریکا اعتقاد دارد که پیدا کردن عواملی که موجب بدتر شدن یا به وجود آمدن تغییرات در بدن شما شده اند بسیار مهم است.

"اگر شما زمانی که داخل خانه هستید و پنجره ها بسته است خوب هستید، اما زمانی که بیرون می روید و در هوای خشک و بادی قرار می گیرید شروع به بالا کشیدن بینی خود می کنید، بله این آلرژی است."

علائم کمتر شناخته شده کروناویروس:

  • گلو درد
  • سردرد
  • درد و کوفتگی بدن
  • آبریزش بینی
  • اسهال یا حالت تهوع

در گفتگو با دکتر جان کوهن پروفسور دانشگاه جفرسون در فیلادلفیا، توضیح می دهد که علائم و نشانه های مشابه معمولا در خودتشخیصی سردرگمی به وجود می آورد.

"بسیاری از علائم اولیه کووید-19 مشابه بیماری های دیگر و آلرژی ها است که می تواند تشخیص زودهنگام کروناویروس از یک آلرژی ساده را دشوار کند. مخصوصا در این موقع از سال(بهار)."

"تشخیص درست یک مشکل اساسی است تا زمانی که افراد مبتلا شدت بیماری را نشان دهند."

کروناویروس چگونه بر چشمان شما اثر می گذارد

بر طبق گفته ی مجله رسمی چشم پزشکی آمریکا، کروناویروس می تواند التهاب ملتحمه را ایجاد کند. با این وجود، به گفته ی آنها تعداد کمی از مبتلایان این علائم را بروز داده اند. در حدود یک تا سه درصد افراد مبتلا به کووید_19.

تعدادی از علائم التهاب ملتحمه:

  •          ورم پلک ها یا کانجکتیوا- لایه ی نازکی که قسمت سفیدی چشم و داخل پلک ها را پوشانده است.
  •          سفیدی چشم ها قرمز یا صورتی رنگ می شود
  •          افزایش اشک یا ترشحات چشمی
  •          پوسته پوسته شدن پلک ها یا مژه ها، مخصوصا در صبح
  •          خارش، حساسیت یا سوزش

بر طبق گفته ی سازمان بیماری های واگیردار در مواردی که التهاب ملتحمه ناشی از کروناویروس باشد، نشانه ها ابتدا در یک چشم پدیدار می شوند و سپس در طی چند روز به چشم دیگر منتقل می شوند. همچنین گفته شده است که ترشحات ناشی از کووید_19 از چشم پایه ی آبی دارند.

آلرژی چگونه بر چشمان شما اثر می گذارد

اینجا قسمتی است که مسائل کمی پیچیده می شوند. بر طبق گزارش مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، آلرژی ها قادر به ایجاد التهاب ملتحمه هستند. با این حال، نشانه های التهاب ملتحمه آلرژیک کمی متفاوت تر از نشانه های التهاب ملتحمه ی ویروسی است.

التهاب ملتحمه آلرژیک معمولا در آن واحد دو چشم را درگیر می کند و می تواند خارش، تورم و اشک ایجاد کند. همچنین بسیار معمول است که در التهاب ملتحمه که ربطی به کروناویروس ندارد ترشحات چشمی غلیظ تر باشند.

التهاب ملتحمه معمولا در یک بررسی دقیق تشخیص داده می شود:

  • علائم و نشانه های شما بررسی می شود.
  • اندازه گیری ها برای تعیین آسیب به بینایی انجام می شود.
  • ارزیابی کانژکتیوا و بافت خارجی چشم.
  • سنجش قسمت داخلی چشم.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید

در طی زمان بی ثبات حاضر، هر تغییر چشم گیری را در سلامت جسمی و چشم های خود بررسی کنید. دانستن تفاوت میان علائم ونشانه های آلرژی و کروناویروس شروع خوبی به شمار می آید.

اگر شما درگیر آلرژی هستید یا نشانه هایی از کروناویروس را بروز داده اید، با پزشک یا چشم پزشک خود تماس بگیرید. در مورد برداشتن قدم های لازم در جهت سلامت ماندن و دوری جستن از کروناویروس هوشیار باشید. دستانتان را به صورت مرتب بشویید، در خانه بمانید، زمانی که بیرون از خانه هستید فاصله اجتماعی را رعایت کنید، و سعی کنید استراحت کنید همچنان که منتظر طوفان بعدی کروناویروس هستیم.

 

 

ارسال شده در 1399-03-22 همه مقالات 0 817

مقالات مرتبط:

آیا ممکن است کروناویروس از طریق چشم به شما سرایت کند؟

بر طبق گفته ی سازمان بهداشت جهانی، اولین راه انتشار کروناویروس از طریق قطرات تنفسی از بینی یا بزاق دهان است که از فرد...

چگونه در زمان ویروس کرونا عینک خود را ضدعفونی کنیم؟

با ترسی که کروناویروس در تمام جهان به راه انداخته است، با دقت هر چه بیشتری عینک خود را تمیز کنید (درست به اندازه ی...

نظر خود را ثبت کنیدپاسخ بدهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر ثبت کنید..
پاسخگوی شما در کوتاه ترین زمان ممکن هستیم
مقایسه0