چگونه در زمان ویروس کرونا عینک خود را ضدعفونی کنیم؟

چگونه در زمان ویروس کرونا عینک خود را ضدعفونی کنیم؟

با ترسی که کروناویروس در تمام جهان به راه انداخته است، با دقت هر چه بیشتری عینک خود را تمیز کنید (درست به اندازه ی شستن دست هایتان). این عمل باعث می شود که خطر برخورد با ویروس را به حداقل برسانید. و مسئله ی دیگر خودداری کردن از تماس دست ها با صورت و چشم ها است. تمیز کردن عینک تان می تواند احتمال ابتلا به کروناویروس را برای شما کاهش دهد.

چگونه می توانید به درستی عینک خود را ضدعفونی کنید؟

به نظر می رسد عادت جدید شستشوی دست ها، می تواند عادتی فوق العاده ای در دوران کروناویروس برای شستن عینک و عینک آفتابی شما نیز باشد. دکتر اندی هپورث در مورد بهتری روش ضدعفونی کردن عینک نکاتی را بیان کرده اند.

"یک روش بسیار خوب و ایمن استفاده از آب گرم و یک قطره از مایع شستشو با پی اچ خنثی است، اکثر مایع های شستشوی آشپزخانه ها دارای پی اچ خنثی هستند." این محلول صابونی را بین انگشت اشاره و شست بگیرید و به همین ترتیب بر روی فریم عینک و عدسی عینک خود اعمال کنید.

"سپس با استفاده از پارچه مخصوص تمیز کردن عینک، عینک خود را خشک کنید." وی می افزاید " استفاده از محصولات کاغذی را مثل دستمال کاغذی و حوله های کاغذی یا دستمال صورت را فراموش کنید."

در اینجا به باید و نباید ها اشاره می کنیم:

"لطفا مراقب باشید که از تمیز کننده ی شیشه ای که برای مصارف خانگی استفاده می شود دوری کنید. به این دلیل که این محلول ها حاوی مقدار زیادی مواد شیمیایی هستند که می توانند به پوشش های خاص عدسی عینک شما آسیب وارد کنند." دکتر هپورث ادامه می دهد " همچنین شما نباید از صابون های لایه بردار که مواد زبری در درون خود دارند استفاده کنید."

توجه کنید که بهترین شوینده ی عدسی عینک شما درست کنار سینک ظرف شویی منزل شما قرار گرفته است.

" استفاده از آب گرم و مایع ظرفشویی به خوبی عینک شما را تمیز می کند و باکتری ها و ویروس های احتمالی بر روی آن را از بین می برد. هم چنین آب گرم و مایع ظرفشویی محلولی است که برای تمام قسمت های عینک مناسب است و آسیبی به آن وارد نمی کند."

بزرگترین تفاوت میان شستشوی دست ها و تمیز کردن عینک این است که در تمیز کردن عینک باید دقت بیشتری داشته باشید و به آرامی این کار را انجام دهید. با شستشوی دست ها و عینک خود، شما بهترین روش را برای جلوگیری از انتشار کرونا ویروس انجام می دهید.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که در هنگام خروج از خانه چطور عینک خود را تمیز نگه دارید؟ اول اینکه حتما یک دستمال مخصوص تمیز کردن عینک را همراه خود داشته باشید. دوم اینکه دست های خود را به صورت مرتب بشورید تا احتمال انتقال ویروس و آلودگی را از دست های خود به عینک و عدسی عینک به صفر برسانید.

کروناویروس باعث شده است که ما بیش از هر زمانی به تمیزی محیط و دست های خودمان توجه کنیم. ترس از کروناویروس باعث شده است که ما تبدیل به تمیزکننده هایی وسواسی شویم اما شستن دست ها و عینک و عینک آفتابی به صورت مرتب یک اتفاق خیلی خوب در زندگی ما به حساب می آید.

ارسال شده در 1399-03-19 همه مقالات 0 1928

مقالات مرتبط:

آیا ممکن است کروناویروس از طریق چشم به شما سرایت کند؟

بر طبق گفته ی سازمان بهداشت جهانی، اولین راه انتشار کروناویروس از طریق قطرات تنفسی از بینی یا بزاق دهان است که از فرد...

علائم و نشانه های کروناویروس و حساسیت یا آلرژی

هیچ زمانی بدتر از زمان آلرژی فصلی برای یک پاندمیک جهانی نمی توانست وجود داشته باشد. در حالی که می توان گفت هیچ زمانی...

نظر خود را ثبت کنیدپاسخ بدهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر ثبت کنید..
پاسخگوی شما در کوتاه ترین زمان ممکن هستیم
مقایسه0