پنج نشانه برای اینکه شما باید به چشم پزشک مراجعه کنید

پنج نشانه برای اینکه شما باید به چشم پزشک مراجعه کنید

چشمان شما زمانی که مشکلی برای آنها پیش می آید معمولا دچار درد نمی شوند. به همین خاطر است که معاینات مرتب چشم پزشکی بسیار مفید است، به این خاطر که به چشم پزشک اجازه می دهد که هر مشکل بالقوه ای را شناسایی کند. یک دلیل دیگر این است که اصلا مشخص نیست که شما چه زمانی نیاز به استفاده از عینک دارید مگر اینکه چشم پزشک شما را معاینه کند.

سازمان جهانی بهداشت معمولا توصیه می کند که هر دو سال یکبار چشمان خود را تحت معاینه قرار دهید، اما اگر شما احساس کردید که چیزی در دید شما تغییر کرده است یا سلامت چشمان شما به خطر افتاده است، شما زودتر از موعد می توانید به چشم پزشک خود مراجعه کنید. بسیاری از مشکلات چشمی نشانه ای ندارند، اما چشم پزشک شما می تواند نشانه های زودهنگام این مشکلات را شناسایی کند، چه یک خطای انکساری باشد یا گلوکوما.

نشانه های زیادی وجود دارد که شما با توجه به آنها می توانید به چشم پزشک مراجعه کنید.

دچار سردرد های مکرر می شوید

اگر شما سردرد های مکرر را تجربه می کنید، دلیل آن ممکن است یک مشکل چشمی باشد. سردرد یکی از نشانه های معمول برای افرادی است که نیاز به استفاده از عینک دارند. خطاهای انکساری مثل نزدیک بینی یا دوربینی می تواند به چشمان شما فشار زیادی وارد کند، برای دیدن بهتر شما به چشمانتان فشار زیادی می آورید. خوشبختانه، استفاده از عدسی های درست می تواند مشکل شما را حل کند و سردرد های شما نیز پایان یابد.

در برخی موارد، سردردها می تواند نشانه ای از گلوکوما باشد. گلوکوما زمانی اتفاق می افتد که یک فشاری در درون چشم شما ایجاد شود. چشم پزشک شما می تواند این مسئله را بررسی کند و درمان های را به شما پیشنهاد کند.

نگه داشتن اجسام در فواصل مختلف برای اینکه بهتر ببینید

اگر متوجه شدید که شما برای اینکه بهتر بتوانید مطالعه کنید مجبور می شوید که نوشته را در فواصل خاصی نگه دارید، احتمال زمان آن رسیده است که از عینک استفاده کنید. چه شما در حال مطالعه کتاب باشید، چه روزنامه و چه در حال کار کردن با گوشی تلفن موبایل هوشمند خود باشید، اگر شما در فاصله ی نزدیک تجربه ی تاری دید را داشته باشید، ممکن است که شما دچار پیرچشمی شده باشید.

پیرچشمی را دوربینی وابسته به سن هم می نامند و معمولا در افراد بالای چهل سال اتفاق می افتد. این اتفاق به خاطر سخت شدن طبیعی عدسی داخل چشم رخ می دهد، و فوکوس کردن را برای لنز چشم در فواصل مختلف سخت می کند.

اگر شما شروع به مشاهده ی نشانه هایی از تاری دید کرده اید یا متوجه شدید که در شرایط نوری کم نمی توانید به خوبی ببینید، شما باید یک وقت ملاقات با چشم پزشک خود ترتیب دهید تا چشمان شما مورد معاینه قرار بگیرند.

چشمان شما دچار خارش، خشکی یا قرمزی شوند

داشتن خارش در چشم ها، یا خشکی چشم و قرمزی چشم می تواند نشانگر مشکلات مختلف چشمی باشد. حساسیت چشم مثل اینهایی که نام برده شد می تواند خیلی معمول باشد، و در اکثر مواقع موردی برای نگرانی ندارد، اما گاهی ممکن است نشانه ی مشکلات چشمی باشد.

مشکلات چشمی مثل کنژکتیویت یا التهاب ملتحمه، سندروم خشکی چشم، یا گلوکوما ممکن است علائمی مثل قرمزی چشم، درد، خشکی و خارش داشته باشند. استفاده بیش از حد از نمایشگرهای دیجیتال می تواند منجر به علائم مشابهی در چشمان شما شود.

اگر این علائم ضعیف تر نشدند، دیدن چشم پزشک می تواند مهم قلمداد شود تا مطمئن شوید که چشمان شما مشکلی ندارند.

اگر شما شروع به دیدن نقاط یا لکه های نوری یا اجسام شناور شفاف کرده اید.

اگر متوجه شدید که به تازگی در برخی مواقع لکه های نوری، یا نقاط تاریک و یا خطوطی را در جلوی چشم خود می بینید نگران نشوید. معمولا این مشکل مشکلی حاد به حساب نمی آید و به طور معمول اتفاق می افتد. اگر این پارازیت های دیداری بدتر نمی شوند و بر روی دید شما تاثیر عظیمی نمی گذارند، نشانه ی مشکل جدی ای نیستند.

اگر اجسام شفاف شناور یا لکه های نوری ناگهانی ظاهر می شوند، یا به تعدادشان اضافه می شود، ممکن است که مشکلی برای چشم شما به وجود آمده باشد و شما باید به چشم پزشک مراجعه کنید. اگر این لکه ها باعث ایجاد درد می شوند دلیل دیگری است که شما باید به چشم پزشک مراجعه کنید.

هم اجسام شناور شفاف و هم لکه های نوری در افراد مسن بسیار شایع هستند، معمولا به خاطر فرآیندی به نام جدا شدن زجاجیه خلفی اتفاق می افتند که یک امر کاملا طبیعی است.

اگر به یاد نمی آورید که آخرین زمان مراجعه به چشم پزشک تان چه زمانی بوده است.

اگر به خاطر نمی آورید که آخرین باری که به چشم پزشک مراجعه کرده اید چه زمانی بوده است، به این معنی است که شما نیاز به یک معاینه چشمی دارید. از چشم پزشک خود جویای آخرین معاینه چشم خود شوید. توصیه شده است که هر دو سال یکبار آزمایش چشم را انجام دهید.

ارسال شده در 1399-03-17 همه مقالات 0 1239

مقالات مرتبط:

دقت بینایی چیست؟

دقت بینایی همان وضوح و روشنی دید شماست. و این توانایی از فردی به فرد دیگر متفاوت است و در خیلی از موارد با تجویز عینک...

نظر خود را ثبت کنیدپاسخ بدهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر ثبت کنید..
پاسخگوی شما در کوتاه ترین زمان ممکن هستیم
مقایسه0