انتخاب بهترین عدسی برای رانندگی

انتخاب بهترین عدسی برای رانندگی

امروزه مردم زمان های بیشتر و بیشتری را در جاده ها سپری می کنند، بر طبق یک گزارش رسمی افراد در حدود ده ساعت در هفته را به رانندگی اختصاص می دهند در مقایسه با فقط 3.7 ساعت زمان برای پیاده روی، 2.7 ساعت برای دوش گرفتن و 4.6 ساعت برای سپری کردن اوقات با دوستان و خانواده.

رانندگی کردن یکی از فعالیت های روزانه است که دیدی بی خطا و واضح را می طلبد. چه شما فردی هستید که فقط برای رفتن و برگشتن از سر کار از اتومبیل استفاده می کنید یا سفرهای کوتاه مدت را به فواصل مختلف با اتومبیل تجربه می کنید، داشتن دیدی واضح در جاده برای شما و بقیه رانندگان امری حیاتی قلمداد می شود.

داشتن دید خوب نه تنها برای شما در هنگام رانندگی ضروری است بلکه برای ایمنی بقیه افراد نیز لازم است. در قوانین راهنمایی رانندگی قادر به خواندن پلاک ماشینی در بیست متری در نور روز نیاز است. افسر پلیس می تواند از شما درخواست کند که یک معاینه کامل چشم را داشته باشید و متوجه این مسئله شود که آیا شما به عدسی اصلاح کننده نیاز دارید یا خیر.

یکی دیگر از توصیه های راهنمایی رانندگی این است که اگر شما توسط نور درخشان خورشید دچار خیرگی می شوید و نمی توانید دید خوبی داشته باشید سرعت خود را کم کنید و اگر نیاز است توقف کنید. این می تواند به این معنی باشد که شما نیاز به استفاده از عینک دارید؛ یا یک عدسی اصلاح کننده یا عدسی ای که چشمان شما را از نور خیره کننده آفتاب در امان نگه دارد مثل یک عینک آفتابی. با داشتن این نکات در ذهن در اینجا به معرفی برخی عدسی هایی می پردازیم که در هنگام رانندگی برای شما بسیار کارآمد خواهند بود.

عدسی هایی با کانون متغییر یا وریفوکال برای رانندگی

عدسی های با کانون متغییر یا وریفوکال برای پیرچشمی طراحی شده اند، برای افرادی که نیاز به داشتن اصلاح کننده برای دیدن اجسام نزدیک، دور یا فاصله متوسط دارند. داشتن دیدی واضح در هر سه ناحیه در رانندگی کردن یکی از نکات حیاتی برای ایمنی در جاده است. این بسیار مهم است که حتما از عدسی های با کانون متغییر خود در هنگام رانندگی استفاده کنید، حتی اگر برای مدت کوتاهی نیاز به استفاده از اتومبیل داشته باشید.

عدسی های با کانون متغییر راحتی دید را برای شما تامین می کنند و میدان دید وسیع تری به شما می دهند، یکی دیگر از مشکلات عمده در هنگام رانندگی، رانندگی در شب است، زمانی که شرایط نوری ضعیف می شود و انعکاس ها بیشتر می شوند. با پوشش مناسب عدسی شما می توانید این انعکاس ها را کاهش دهید و از نور خیره کننده اتومبیل ها و فروشگاه ها در شب بکاهید و تجربه بهتری را در هنگام رانندگی در شب داشته باشید.

عدسی های محافظ در برابر نور خورشید برای رانندگی

تا چند وقت دیگر تابستان با ما خواهد بود، احتمال دارد که شما به فکر عدسی هایی برای محافظت چشمان خود در برابر نور آفتاب باشید تا در هنگام رانندگی احساس بهتری داشته باشید. چه شما برای رفتن به ساحل مجبور به رانندگی باشید چه برای دیدن دوستان فامیل مجبور باشید که مسافتی را در آفتاب سوزان رانندگی کنید و یا برای رفتن به سر کار و برگشتن نیاز به رانندگی داشته باشید، شما مجبور به تحمل آفتاب درخشان در هنگام رانندگی هستید.

عدسی های پلاریزه به طور اختصاصی طراحی شده اند تا درخشانی نور را کاهش دهند و انعکاس های ناخواسته را از بین ببرند که این مشکلات در هنگام رانندگی بسیار شایع است در روزهای آفتابی. بی شک شما نور کور کننده از انعکاس ها را در هنگام رانندگی در جاده تجربه کرده اید نوری که از سطح جاده یا از اتومبیل های دیگر در جاده ایجاد می شود این نور به طرز شگف آوری می تواند آزاردهنده باشد. استفاده از عدسی های پلاریزه می تواند راحتی دید شما را تضمین کند و رانندگی ایمن تری را برای شما فراهم کند.

عدسی های روز تا شب برای رانندگی

عدسی های فتوکرومیک می توانند به صورت اتوماتیک به تغییرات نوری پاسخ دهند و دید شفاف و واضحی را برای شما فراهم کنند. بیشتر عدسی های فتوکرومیک با نور ماورابنفش فعال می شوند، اما نسل جدید عدسی های فتوکرومیک به نور مرئی پاسخ می دهند. به همین دلیل این عدسی ها در پشت شیشه ماشین هایی که پوشش ماورابنفش دارند همچنان به تغییرات نوری پاسخ می دهند.

ارسال شده در 1399-03-10 همه مقالات, چشم ها و زندگی روزمره 0 1277

مقالات مرتبط:

همه چیز در مورد نیکتالوپیا یا شب کوری

نیکتالوپیا را به نام شب کوری نیز می شناسند، شب کوری اختلالی است که بر توانایی شما در دیدن در شب تاثیر می گذارد. این...

نظر خود را ثبت کنیدپاسخ بدهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر ثبت کنید..
پاسخگوی شما در کوتاه ترین زمان ممکن هستیم
مقایسه0