درک اصول بینایی برای رانندگی

درک اصول بینایی برای رانندگی

نه تنها رانندگی با دید خوب توصیه شده است؛ بلکه جزو قوانین راهنمایی و رانندگی نیز به حساب می آید. این یک امر حیاتی است که شما در پشت فرمان احساس اعتماد و راحتی کامل داشته باشید و در برخی مواقع این راحتی و اعتماد به نفس از داشتن قدرت بینایی خوب نشات می گیرد. چه شما عینک به چشم داشته باشید یا نه، دانستن اصول بینایی در رانندگی می تواند کمک کننده باشد، و اینکه چه کارهایی می تواند دید شما را در رانندگی بهتر کند. چه شما همیشه در حال رانندگی کردن باشید و چه زمان کوتاهی را به رانندگی کردن اختصاص دهید، دید خوب و واضح از نکات کلیدی رانندگی است چه برای ایمنی خودتان چه دیگران.

اصول بینایی در رانندگی

گواهی نامه رانندگی تمام کسانی که رانندگی می کنند باید دارای اعتبار باشد که این اعتبار شامل سلامت دید می شود مشکلات چشمی مثل بلفارواسپاسم، آب مروارید، گلوکوم، رتینوپاتی، دژنراسیون ماکولا و شب کوری در معاینات راهنمایی رانندگی مورد توجه قرار می گیرند.

استانداردهای دید برای ایمن نگه داشتن همه در جاده ها وضع شده است. برای رانندگان، شما باید بتوانید شماره پلاک ماشینی را از فاصله بیست متری بخوانید، با عینک یا با لنز تماسی اگر نیاز داشته باشید. شما باید حدت دید یا وضوح دیدی برای حداقل 0.5 با عینک یا با لنز تماسی در صورت لزوم داشته باشید، اینها حداقل های استاندارد بینایی برای رانندگی هستند. شما باید میدان دید خوبی داشته باشید. چشم پزشک شما می تواند حدت دید و میدان دید شما را در معاینات معمول خود بسنجد.

این قوانین از اتومبیلی به اتومبیل دیگر تفاوت دارد. برای رانندگان اتوبوس یا کامیون، شما بایدحدت دیدی برابر با حداقل 0.8 در چشم غالب خود داشته باشید، و حدت دید حداقل 0.1 در چشم دیگر. زمانی که در آزمون رانندگی برای اولین بار شرکت می کنید، شما باید قبل از اینکه شروع به رانندگی کنید شماره پلاک یک ماشین پارک شده را بخوانید. اگر شما نتوانید این کار را انجام دهید، با عینک یا لنز تماسی شما نخواهید توانست در آزمون رانندگی قبول شوید.

عینک مناسب برای رانندگی

رانندگی کردن نیاز به دیدی واضح و فوکوس شده دارد، و معمولا شامل داشتن این دید واضح در فواصل مختلف می شود؛ به عنوان مثال تابلوهای راهنمایی رانندگی در دوردست و اطلاعات روی داشبورد ماشین شما باید برای شما واضح باشند. اگر شما یکی از مشکلات انکساری را داشته باشید، احتمال این وجود دارد که برای رانندگی نیاز به استفاده از عینک داشته باشید تا در جاده ایمن بمانید.

شرایط رانندگی گاهی غیرقابل پیش بینی می شود، مشکلاتی مثل نورهای خیره کننده، شرایط آب و هوایی ناگوار از این دست به شمار می آیند. اگر شما معمولا در شب رانندگی می کنید، خطر بیشتری شما را تهدید می کند اگر در شرایط نور کم دید خوبی نداشته باشید.

با استفاده از عینک شما دیدی واضح تر را تجربه خواهید کرد زمانی که در حال رانندگی کردن هستید. عدسی های مختلفی برای نیاز شما طراحی شده اند. برای مثال عدسی های با کانون متغییر بهترین انتخاب برای افرادی به شمار می آیند که مشکل پیرچشمی دارند، به این دلیل که شما می توانید دید خوبی برای اجسام نزدیک و دور و در فاصله متوسط را در آن واحد داشته باشید.

عدسی های واریلوکس راننده جاده یا واریلوکس روود پایلوت برای رانندگی طراحی شده اند، آنها برای طراحی عدسی با کانون متغییر بسیار مناسب هستند و میدان دید وسیعی را در اختیار قرار می دهند، بنابراین شما هیچ چیز را در جاده از دست نمی دهید. این عدسی ها هم دید دور شما و هم دید فاصله متوسط شما را پوشش می دهند، و به شما اجازه می دهند تا اطلاعات حیاتی را در هنگام رانندگی در فواصل مختلف ببینید.

اگر شما دچار نزدیک بینی یا دوربینی هستید، عدسی های تک دید می توانند در هنگام رانندگی بسیار برای شما کارآمد باشند. این عدسی های تک دید برای رانندگی ایده آل هستند اگر شما برای خواندن علائم راهنمایی رانندگی در جاده مشکل دارید یا اطلاعات به نمایش در آمده در داشبورد ماشین را نمی توانید به وضوح ببینید.

برای پشتیبانی بهتر دید شما در جاده شما می توانید از مشاورین ما در فروشگاه های عینک نور اطلاعاتی در مورد عدسی هایی با پوشش های مختلف بگیرد تا بتوانید بر روی عدسی تک دید یا عدسی با کانون متغییر خود از فیلترهای ویژه ای استفاده کنید که رانندگی را برای شما لذت بخش تر و ایمن تر کنند.

 

ارسال شده در 1399-03-10 همه مقالات, چشم ها و زندگی روزمره 0 880

نظر خود را ثبت کنیدپاسخ بدهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر ثبت کنید..
پاسخگوی شما در کوتاه ترین زمان ممکن هستیم
مقایسه0