چگونه کودکانمان را تشویق کنیم تا از عینک استفاده کنند?

چگونه کودکانمان را تشویق کنیم تا از عینک استفاده کنند?

در هر سنی ممکن است برای چشمان شما مشکلی پیش بیاید، چه شما فردی بالغ باشید یا یک کودک. با این وجود، کودکان ممکن است متوجه تغییر در دید خود نشوند. به عنوان والدین، این بسیار مهم است که توجه تان به سلامت چشمان فرزندتان باشد و هرگونه تغییر در عادات آنها را متوجه شوید.

مشکلات چشمی در کودکان بسیار آسان تر درمان می شود، به این دلیل که سیستم بینایی آنها هنوز در حال رشد است. نزدیک بینی می تواند در کودکان بین سنین شش تا سیزده سال اتفاق بیافتد، بنابراین شما باید مراقب هر گونه علامتی که نشان دهنده ی مشکل چشمی فرزندتان باشد باشید. معمولا در مدارس و مهدکودک ها معاینه چشمی انجام می شود، یعنی در حدود چهار یا پنج سالگی، اما اولا در همه جا انجام نمی شود و دوما معاینات دقیق و کامل مثل معاینه ی یک چشم پزشک در مطب نیست.

اگر مشخص شود که کودک شما نیاز به استفاده از عینک دارد، این می تواند یک تغییر بزرگ در زندگی آنها باشد. این مهم است که شما به آنها کمک کنید تا احساس اعتماد به نفس و راحتی کنند زمانی که عینک به چشم دارند. پس با داشتن این موارد در ذهن این نکات که در زیر می آیند را در ذهن داشته باشید.

به کودک خود اجازه دهید که فریم عینک مورد علاقه ی خود را انتخاب کند

انتخاب یک فریم عینک مناسب نباید شبیه به انجام یک وظیفه ی هراس آور باشد، اما در برخی موارد مجاب کردن فرزندتان برای استفاده از عینک می تواند به یک چالش تبدیل شود. اگر به کودک خود اجازه دهید که فریم عینک اش را خودش انتخاب کند می تواند در این روند کمک کننده باشد.

سعی کنید فریم های مناسب فرزندتان را به او معرفی کنید تا بتواند مناسب ترین فریم عینک را از بین آنها انتخاب کند، و به آنها اجازه دهید فریم عینک های متفاوت را امتحان کنند تا ببینند در هر کدام از آنها چطور به نظر می رسند و چه حسی نسبت به هر کدام از فریم عینک ها دارند، پس به یاد داشته باشید که تجربه انتخاب فریم عینک را به یک تجربه ی خوشایند بدل کنید.

به دنبال استایل های شاد برای فریم عینک کودک خود باشید

بسیاری از فریم های عینک کودکان از رنگ و پترن های جذاب ساخته شده اند، به عنوان مثال برچسب تیم های فوتبال را دارند، حیوانات مختلف بر روی آنها هست یا گل گلی هستند، و همین طور این فریم عینک ها رنگهای روشن و جذابی دارند. این طرح و رنگ ها کودک شما را برای پذیرش استفاده از عینک کمک می کنند، به این خاطر که از دیدن طرح ها و رنگ های آنها هیجان زده می شوند.

اگر عینک را به عنوان یکی از ارکان استایل لباس پوشیدن آنها تعریف کنید شاید راحت تر قابل پذیرش باشند. حتی شما می توانید کمی پیاز داغ ماجرا را هم اضافه کنید به آنها بگویید با استفاده از این عینک آنها دارای قدرت فوق العاده ای می شوند که می توانند بسیار بهتر ببینند.

افراد مشهوری که کودک تان به آنها علاقه دارد و عینکی هستند را پیدا کنید

عینک زدن برا کودکان بسیار معمول است اما قضیه زمانی عجیب و غریب می شود که در کلاس فرزندتان فقط او مجبور به زدن عینک باشد. پس نشان دادن عکس افراد مشهوری که مورد علاقه ی کودکتان هستند و عینکی هستند می تواند بسیار کمک کننده باشد. ممکن است یک ورزشکار خیلی معروف باشد، یک بازیگر کودکان و یا یک خواننده، این قضیه می تواند به کودک شما اعتماد به نفس بیشتری بدهد تا از عینک خود استفاده کند.

به چشم داشتن همیشگی عینک توسط کودک تان می تواند با جایزه همراه باشد

این بسیار مهم است که کودک شما به صورت مرتب از عینک طبی خود استفاده کند. با معلم فرزندتان صحبت کنید تا مطمئن شوید که در مدرسه هم مثل منزل در تمام مدت عینک را به چشم دارند. می توانید از یک جدول جایزه دهی برای زمان به چشم داشتن عینک کودک تان استفاده کنید.

فواید استفاده از عینک طبی را برای کودک تان شرح دهید

این بسیار مهم است که میزان اهمیت استفاده از عینک را برای کودک تان توضیح دهید و همین طور قسمت های سرگرم کننده ی آن را هم توضیح دهید. مثلا سعی کنید به آنها نشان دهید که هنگام استفاده از عینک چقدر می توانند بهتر و راحت تر تلویزیون تماشا کنند یا کتاب مطالعه کنند. کودکان در سن مدرسه در یک نقطه ی بسیار مهم در رشد و شکوفایی خود قرار دارند، و به چشم زدن عینک می تواند تفاوت عمده ای در پیشرفت آنها در مدرسه داشته باشد.

اگر شما متوجه شدید که کودک تان نزدیک تر از قبل به تلویزیون می نشیند یا از سردرد شکایت می کنند یا چشم هایشان خسته می شوند، شما باید حتما به یک چشم پزشک مراجعه کنید تا مطمئن شوید که همه چیز در مورد چشمان کودک تان خوب است.

 

ارسال شده در 1399-03-06 همه مقالات, چشم ها و زندگی روزمره 0 927

مقالات مرتبط:

نور آبی حقایق و افسانه ها

در سال های اخیر داستان های زیادی در رسانه ها در ارتباط با نور آبی وجود داشته است، و در مورد تاثیری که بر روی سلامت ما...

رتینوبلاستوما یا تومور شبکیه چیست؟

در حدود پنجاه مورد از ابتلا به رتینوبلاستوما در طی یک سال در انگلستان شناسایی شده اند و یا یک کودک در هفته. این آمار...

علائم جسم خارجی در چشم و مشکلات ناشی از آن

اجسام خارجی نظیر تکه های پلاستیک، چوب یا فلز گاهی می توانند وارد چشم شوند. زمانی که این اتفاق رخ می دهد مشکلاتی برای...

همه چیز در مورد رتینوپاتی دیابتی

رتینوپاتی دیابتی یک مشکل چشمی است که وابسته به دیابت است، و زمانی اتفاق می افتد که رگ های خونی داخل چشم به دلیل فشار...

چه اتفاقی در چهل سالگی برای چشم ها می‌افتد؟

این مسئله برای چشمان شما بسیار طبیعی است که در طی زمان دچار تغییرات شوند. افراد معمولا بزرگترین تغییرات بینایی را در...

چگونه سلامت چشم خود را حفظ کنیم؟

سلامت چشمان شما درست به اندازه ی سلامتی بدن شما مهم است. شما با مسواک زدن مراقب دندان هایتان هستید و به دندان پزشک سر...

عدسی تدریجی و سازگاری با آن

عدسی های افزایشی پروگرسیو یا به طور مخفف (PAL) تغییری اساسی و قدمی بزرگ در تکنولوژی عدسی ها از عدسی های دوکانونی...

جلوگیری از آلودگی و عفونت چشم ها

عفونت چشم ها می تواند حس ناراحتی و یا درد بسیار شدیدی را ایجاد کند. این اتفاق زمانی می افتد که باکتری های مضر، قارچ...

نظر خود را ثبت کنیدپاسخ بدهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر ثبت کنید..
پاسخگوی شما در کوتاه ترین زمان ممکن هستیم
مقایسه0