چگونه سلامت چشمان خود را در زمان قرنطینه حفظ کنیم؟

چگونه سلامت چشمان خود را در زمان قرنطینه حفظ کنیم؟

در کل دنیا، مردم در حال تجربه ی شیوه ی زندگی جدیدی هستند که تا بحال تصور آن هم غیرممکن بود، این روش زندگی جدید راهی برای کاهش انتشار کروناویروس است. چند ماه قبل، مفاهیمی مثل فاصله ی اجتماعی، قرنطینه و در خانه ماندن بسیار غریب به نظر می آمد تا اینکه هم اکنون جزو واقعیتی از زندگی ما شده است. همانطور که ما به صورت موقت به این روش زندگی عادت کرده ایم، باید در کنار تجربه ی این نوع جدید زندگی به مسائلی همچون سلامت فیزیکی و روانی خود نیز توجه خاصی نشان دهیم. زمان طولانی در فضای بسته ماندن می تواند جنبه های مختلفی از سلامت فیزکی ما را تحت تاثیر خود قرار دهد مخصوصا سلامت چشمان ما را. مراقبت از سلامت چشمان در زمان قرنطینه بسیار ساده است رعایت کردن نکاتی مثل استراحت دادن به چشم ها بعد از مدتی نگاه کردن به صفحه نمایشگر، استفاده از عینک های مختلف و اضافه کردن لیستی از غذاهای سالم به برنامه ی غذایی مان. گنجاندن این عادات در زندگی می تواند راحتی و سلامت چشمان ما را تضمین کند چه در حال حاضر که در خانه قرنطینه هستیم و چه در آینده.

استراحت دادن به چشمان بعد از نگاه کردن به نمایشگر

مدت طولانی در فضای بسته ماندن می تواند مشکلاتی را برای چشمان به وجود آورد. از آنجایی که چشمان تلاش بیشتری را برای فوکوس کردن به اشیاء نزدیک دارند تا اشیاء دور افزایش زمان نگاه کردن به نمایشگرها در زمان قرنطینه خانگی می تواند چشمان را خسته کند به خصوص هم اکنون که در فضایی بسته قرار گرفته ایم.

نگاه کردن زیاد به صفحه نمایشگر می تواند منجر به فشار چشم دیجیتال شود که به نام سندروم بینایی کامپیوتر نیز معروف است. علائم موقت آن می تواند از تیرکشیدن چشم ها تا دردناک شدن آن ها باشد : تاری دید، سردرد، و چشمان خشک از علائم شایع این سندروم هستند.

با رعایت قانون 20-20-20 از گرفتاری به فشار چشم دیجیتال دوری کنید. به ازاء هر بیست دقیقه متوالی استفاده از یک نمایشگر دیجیتال، به جسمی در بیست فوتی (تقریبا 6 متری) خود به مدت حداقل بیست ثانیه خیره شوید. این کار به عضلات چشمان شما اجازه می دهد که استراحت کنند و راحتی دید شما را احیا کنند.

این قانون 20-20-20 حتی می تواند برای کودکان بسیار مفید و کارآمد باشد، کودکانی که در حال حاضر با توجه به شرایط موجود بیشتر مستعد گرفتاری به فشار چشم دیجیتال هستند به این دلیل که مدت بیشتری را به تماشای ویدئو در خانه اختصاص می دهند، بازی های کامپیوتری بیشتری را انجام میدهند، با دوستان خود به صورت آنلاین صحبت می کنند و البته شرکت در کلاس های آنلاین یکی دیگر از این موارد به حساب می آید. زندگی های ما هر روز بیشتر از گذشته دیجیتالی می شود حتی زمانی که ما در خانه هستیم، اما حتی مدت کوتاهی دور ماندن از نمایشگرهای دیجیتال می تواند به هر شخصی با هر سنی فواید بسیار زیادی برساند.

استراحت های بیشتری به چشمان خود بدهید این کار هم از لحاظ روانی و هم از لحاظ راحتی چشم می تواند مفیدتر باشد. به جای عوض کردن دید خود از کامپیوتر به تلفن همراه یا تلویزیون کتاب خواندن را امتحان کنید یا یک بازی رومیزی را برای پنج تا ده دقیقه امتحان کنید. استراحت های کوتاه می توانند تفاوت های عظیمی را در سلامت چشمان شما به وجود آورند.

افزودن غذاهایی که به سلامت چشمان شما کمک می کنند به برنامه ی غذایی

ممکن است در این زمان همه گیری کروناویروس پیدا کردن یک محصول خاص در سوپرمارکت کار دشواری باشد. با این وجود، اضافه کردن یک یا دو تا از غذاهایی که در زیر گفته می شود می تواند فواید بسیار زیادی برای سلامت چشمان شما داشته باشد علاوه بر اینکه به سلامت کلی بدن شما نیز کمک می کند.

استفاده بیش از اندازه از کنسروها، غذاهای بسته بندی شده و بسیار فرآوری شده می تواند بر روی طول عمر شما تاثیر منفی بگذارد. در حالی که استفاده از مقدار محدودی از این غذاها مشکلی را ایجاد نمی کند، بدن انسان برای استفاده طولانی مدت از چنین غذاهایی برنامه ریزی نشده است.

  • ترکیب غذاهای سالمی که در زیر گفته می شود می تواند در بهبود سلامت چشمان، بدن و روان شما نقش مهمی را ایفاد کند:
  • غذاهای با مقادیر بسیار بالای ویتامین ایی: مثل بادام، فندق، تمام غلات و اسفناج.
  • غذاهایی با آنتی اکسیدان های دیگر: مثل کنگرفرنگی، زغال اخته، شکلات تلخ با مقادیر بالای کاکائو.
  • غذاهایی با مقادیر بالای امگا3، و مخصوصا ایی پی ای و دی اچ ای : مثل ماهی سالامون، قزل آلا، شاه ماهی و ماهی تن. تخم کتان می تواند جایگزین مناسبی برای افراد گیاه خوار باشد اما این دانه ایی پی ای و دی اچ ای را دارا نمی باشد.

چشمانی سالم برای تمام عمر

احساس ترس و عدم اطمینان در زمان درگیری با ویروسی ناشناخته و ماندن در خانه بسیار طبیعی است، اما این در خانه ماندن اجباری می تواند فرصت مناسبی برای ساختن عادات جدید و سالم در زندگی مان شود هم برای چشمان مان و هم برای کل بدن مان. توجه کردن به زمان گذرانده شده پای دستگاه های دیجیتال، ایجاد تغییرات کوچک در رژیم غذایی و کسب تجربه های جدید می تواند جنبه های جدیدی از یک زندگی سالم را به روی شما بگشاید. این زمان مشترک قرنطینه می تواند یک فرصت مناسب برای بهبود وضعیت زندگی باشد. از زمان خود به بهترین نحو استفاده کنید و کارهایی را تجربه کنید که تاثیر مثبتی را بر زندگی شما داشته باشند چه بعد از قرنطینه چه برای باقی عمر.

 

 

ارسال شده در 1399-02-20 همه مقالات, کروناویروس 0 1063

مقالات مرتبط:

عملکرد و آناتومی چشم چگونه است؟

بینایی یکی از مهم ترین حواس پنجگانه به حساب می آید. با وجود این بسیاری از افراد هنوز نمی دانند که طرز عملکرد چشم...

بهداشت چشم ها و کروناویروس

حفظ و مراقبت از سلامتی شامل مراقبت از چشمان تان نیز می شود که می تواند نقش مهمی را در انتشار یا عدم ابتلا به ویروس را...

نظر خود را ثبت کنیدپاسخ بدهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر ثبت کنید..
پاسخگوی شما در کوتاه ترین زمان ممکن هستیم
مقایسه0