انتخاب لنز رنگی مناسب

انتخاب لنز رنگی مناسب

آیا می خواهید چشمان درخشان تری داشته باشید؟ استفاده از لنز چشم رنگی درست مثل انتخاب مدل موی جدید است، این تصمیم می تواند به کلی ظاهر شما را تغییر دهد. اما بر خلاف مدل مو شما می توانید در هر لحظه به چهره ی سابق تان برگردید. لنزهای رنگی می توانند راهی برای تغییر رنگ چشمانتان باشند یا می توانند رنگی معرف رنگی ثابت برای چشمان شما باشند. آیا شما دوست دارید که یک لنز رنگی را امتحان کنید؟ اما هنوز با خودتان کنار نیامده اید؟ اجازه بدهید این موضوع را برای شما روشن کنیم! در این مقاله ما به تعدادی از سوالات متداول در مورد لنز رنگی چشم جواب داده ایم.

آیا لنز های رنگی برای چشم مشکلی به وجود می آورند؟

سالم و سلامت بودن چشمان شما مسئله ی مهمی است. لنزهای رنگی چشم یک وسیله ی پزشکی هستند. به همین دلیل، درست قرار گرفتن و مناسب بودن لنز رنگی توسط متخصصین چشم توصیه می شود تا به شما کمک کند که بهترین گزینه ی مناسب چشمانتان را انتخاب کنید و سلامت چشمان خود را حفظ کنید.

درست مثل لنز های طبی چشم، لازم است که یکسری اصول را برای حفاظت از چشمانتان رعایت کنید. تا زمانی که مراقبت های مناسب لنزها را رعایت کنید و از روش های توصیه شده توسط متخصص چشم پیروی کنید، استفاده از لنز رنگی می تواند تجربه ی بی خطر و ایمنی باشد. اگر شما در استفاده از لنز تجربه ای ندارید، حتما نحوه ی صحیح گذاشتن لنز داخل چشم را یاد بگیرید. هم چنین مسئله ای که در مورد لنزهای رنگی وجود دارد این است که لنزهای رنگی از موادی ساخته می شوند که مانع رسیدن اکسیژن به قرنیه می شود. به همین خاطر، شما نمی توانید با اکثر لنزهای رنگی بخوابید.

با اینحال، برخی از لنزهای رنگی مثل ایراپتیکس کالرز امکان نفوذ میزان بیشتری اکسیژن را نسبت به بقیه برندها می دهند. با چشم پزشک خود مشورت کنید تا به شما بهترین و ایمن ترین لنز چشم را معرفی کند.

آیا برای استفاده از لنز رنگی نیاز به نسخه پزشک دارم؟

متخصصین چشم پیشنهاد می کنند که برای استفاده از لنز رنگی نسخه تهیه کنید. این مسئله ی مهمی است که به خاطر داشته باشید، با اینکه شما در دید خود مشکلی ندارید و فقط به دنبال اضافه کردن کمی رنگ و درخشش به چشمان خود هستید، همچنان چیزی که استفاده می کنید یک وسیله در شاخه پزشکی است و بر روی قرنیه شما قرار می گیرد که نیاز به اکسیژن دارد.

زمانی که شما چیزی را بر روی قرنیه خود قرار می دهید ذخیره اکسیژن آن رو به کاهش می رود. شماره ی لنز چشم نیست که داشتن نسخه را ضروری می کند بلکه نکته ی مهم این است که چشم شما به اکسیژن نیاز دارد و نسخه این مسئله را تضمین می کند. شما به راحتی می توانید با نسخه ی تان به صورت آنلاین لنز رنگی خود را تهیه کنید.

لنزهای رنگی چگونه کار می کنند؟

طراحی لنزهای رنگی به این صورت است که یک فضای کاملا خالی در وسط لنز قرار دارد که دقیقا دور عنبیه قرار می گیرد (قسمت سیاه وسط چشم). اینجا جایی است که نور از آن عبور می کند و به ما اجازه می دهد که ببینیم.

اندازه مناسب لنز این اطمینان را به شما می دهد که مردمک چشمتان به درستی در وسط قرار گرفته است با کمک آن سوراخی که در لنز قرار دارد. اگر اینطور نباشد، دید شما ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرد، مخصوصا در شب زمانی که مردمک چشم بزرگتر می شود و ممکن است به منطقه ی رنگی لنز برسد.

انواع مختلف لنزهای رنگی

اول از همه شما با توجه به نیازهای بینایی خود می توانید بین این دو مدل انتخاب کنید:

  • لنزهای غیر اصلاحی اگر شما نیاز به تصحیح دید خود ندارید و شما برای استفاده از لنز رنگی به دنبال اهداف زیبایی هستید.
  • لنزهای رنگی اصلاحی اگر شما به اصلاح دید نیاز دارید و در عین حال می خواهید چشمانتان رنگ جدیدی داشته باشند.

بعد از آن شما می توانید از بین طبقه بندی های مختلف رنگها و کارکردهای مختلف انتخاب کنید:

رنگهای تشدید کننده : این لنزهای رنگی رنگ طبیعی چشمان شما را تشدید می کنند تا تغییر نامحسوس تری را تجربه کنید. برای دیدن رنگهای طبیعی این نوع لنزها به لنزهای فرشلوک کالربلندز مراجعه کنید.

رنگهای روشن: این لنزها رنگهای روشن تری دارند که تمام توجه ها را متوجه شما می کنند! این دسته از لنزها تنوع خیلی زیادی دارند. به عنوان مثال لنزهای ایراپتیکس را ببینید. (هم در رنگهای نامحسوس و هم لاین رنگهای روشن موجود است)

لنزهای گرد: این لنزها را به نام چشم عروسکی نیز می شناسند، دسته جدیدی از لنزهای رنگی هستند که ظاهر مردمک چشم شما را بزرگتر نشان می دهند. این لنزها فقط بر لبه ی خارجی خود دارای رنگ هستند.

لنزهای رنگی برای مناسبت های خاص

لنزهای مخصوص جشن هالووین، لنزهای خاصی هستند که طرح های خاصی دارند، رنگهای تند یا کاملا مشکی هستند! این لنزهای رنگی هیچ گاه توسط متخصصین چشم تجویز نمی شوند به این خاطر که بسیاری از موادی که در آنها استفاده می شود کیفیت پایینی دارند. استفاده از لنزهای هالووین به هیچ عنوان توصیه نمی شود زیرا ممکن است باعث ایجاد مشکلات چشمی شوند.

لنزهایی با جلوه های ویژه، لنزهایی هستند که با اهداف خاص برای تولیدات فیلم سازی و تلویزیونی ساخته می شوند. این لنزهای رنگی تنها برای مدت کوتاهی قابلیت استفاده دارند و نیاز به تایید یک چشم پزشک برای استفاده دارند.

چه رنگ لنزی را باید انتخاب کنم ؟

پیدا کردن رنگی که در چشمان شما قابل ستایش باشد بسیار پراهمیت است. رنگهای مختلفی برای لنزهای رنگی وجود دارد:

لنزهای رنگی برای چشم های روشن

لنزهای تشدید کننده رنگ معمولا بهترین انتخاب برای چشم های روشن با رنگ طبیعی هستند و به رنگ طبیعی چشمان شما اجازه می دهند که با رنگ لنز ترکیب شوند و رنگ جدیدی به وجود آورد. ترکیب رنگ آبی بر روی رنگ چشم قهوه ای قابل تشخیص نیست در حالی که شخصی با رنگ چشم سبز می تواند لنز آبی را استفاده کند و شما از ده فرسخی این تغییر را تشخیص دهید.

 لنزهای رنگی برای چشم های تیره

به طور معمول، هر چه چشمان شما تیره تر باشند، لنز رنگی که انتخاب می کنید بهتر است که هر چه بیشتر از بین رنگهای تیره و مات باشد. لنزهایی که برای چشم های روشن تر ساخته شده اند مثل رنگ سبز و آبی آنطوری که بر روی چشم های روشن جلوه گر هستند بر روی چشم های تیره نیستند.

 رنگهای مات

این لنزها رنگ طبیعی چشم شما را کاملا می پوشانند و می توانند هم برای چشم های روشن و هم برای چشمان تیره استفاده شوند. لنزهای رنگی استایل شما را خیلی مشخص تر می کنند. زمانی که رنگ مورد علاقه خود برای لنز را پیدا کردید حالا می توانید آرایش و لباس خود را با آن رنگ هماهنگ کنید. توجه داشته باشید که اگر می خواهید لنز رنگی را در طول روز به چشم داشته باشید، به صورت مرتب چشمان خود را چک آپ کنید تا از سلامت آنها مطمئن شوید.

 

ارسال شده در 1398-07-30 همه مقالات, چشم ها و زندگی روزمره 0 1887

نظر خود را ثبت کنیدپاسخ بدهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر ثبت کنید..
پاسخگوی شما در کوتاه ترین زمان ممکن هستیم
مقایسه0