برای ورزش کردن لنز تماسی یا عینک طبی

برای ورزش کردن لنز تماسی یا عینک طبی

برای ورزشکاران و افرادی که فعالیت زیادی را در زندگی روزمره خود تجربه می کنند، بحث همیشگی میان استفاده از لنزهای تماسی و یا عینک طبی در طی فعالیت ورزشی وجود دارد. هر کدام از این گزینه ها محاسن و معایب مربوط به خود را دارند، برای انتخاب میان لنزهای تماسی و عینک طبی نیاز به بررسی دقیق دارید.

لنزهای تماسی ورزشی دیدی بدون هیچ گونه محدودیت در اختیار شما قرار می دهند، در حالی که عینک طبی ممکن است دید پیرامونی شما را کمی مسدود کند. عینک طبی به این دلایل شاید مورد استقبال قرار نگیرند مواردی همچون جا به جا شدن روی صورت یا افتادن و مهم تر از همه اینکه لنزهای تماسی گرد وخاک و بخار نمی گیرند. از طرف دیگر احتمال شکستن و آسیب دیدن لنزهای تماسی در مقایسه با عینک طبی قابل مقایسه نیست.

برخی از لنزهای تماسی بسیار خوب برای فعالیت های ورزشی لنزهای تماسی چند کانونی هستند. این لنزها برای افراد بالای 40 سال که برای فواصل کانونی مختلف نیاز به اصلاح دارند بسیار مناسب است. این نوع لنزهای تماسی کیفیت دید فواصل دور و نزدیک را به طور همزمان اصلاح می کنند و شما را از تعویض عینک رها می سازند.

از سوی دیگر عینک های طبی مناسب فعالیت های ورزشی می توانند مانند حفاظی چشمان شما را از گرد و غبار و ضربه حفظ کند یا عینک های طبی مناسب ورزش در هنگام دویدن می توانند از ریختن عرق از روی ابروها و پیشانی شما به روی چشمانتان جلوگیری کنند. عینک طبی مناسب دوچرخه سواری از برخورد و ورود حشرات و گرد و خاک به چشمان شما محافظت می کند.

طراحی ها و تکنیک های معاصر کیفیت استفاده از این عینک ها را نسبت به عینک های قدیمی تر بسیار بهبود بخشیده است. استفاده از تکنیک های ضد لغزش بر روی دسته ی عینک و پوشش های ضد بخار بر روی عدسی ها این عینک ها را از همیشه راحت تر و کاربردی تر کرده است. در انتخاب عدسی برای فعالیت های خارج از خانه عینک های آفتابی طبی ورزشی را حتما بررسی کنید. این عینک ها به خوبی دید شما را بهبود می بخشند و همین طور از چشم شما در برابر اشعه های مضر آفتاب محافظت می کنند. و به خاطر داشته باشید که عینک ها نیاز به نگهداری روزانه مثل لنزهای تماسی ندارند. این ویژگی ها داشتن عینک طبی مناسب ورزش برای کودکان را به لنز تماسی ارجح می کند.

بهترین توصیه ی ما برای ورزشکاران این است که هم لنزهای تماسی و هم عینک های طبی را داشته باشند. و زمانی که چشم های شما برای استفاده از لنز تماسی بسیار حساس بود عینک طبی شما می تواند نجات دهنده باشد. یا زمانی که عینک طبی تان مشکلی پیدا کرد می توانید به راحتی از لنز تماسی استفاده کنید. شما هر انتخابی می توانید داشته باشید، اما ورزشکاران دوراندیش می دانند که باید گزینه ی دیگری در دسترس داشته باشند تا از وقوع اتفاقات غیرقابل پیش بینی جلوگیری کنند.

 

 

ارسال شده در 1398-07-11 همه مقالات, عینک و ورزش 0 2769

نظر خود را ثبت کنیدپاسخ بدهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر ثبت کنید..
پاسخگوی شما در کوتاه ترین زمان ممکن هستیم
مقایسه0