عینک آفتابی ویفرر یا نیوویفرر ریبن

عینک آفتابی ویفرر یا نیوویفرر ریبن

عینک آفتابی ویفرر ریبن یا نیوویفرر ریبن؟ کدام مناسب شماست؟

 در عینک آفتابی ویفرر ریبن همه چیز درست و دقیق طراحی شده و عینکی بدون نقص ارائه شده است. در این مقاله به تفاوت های عینک آفتابی ویفرر ریبن و نیوویفرر ریبن می پردازیم. چند تفاوت اساسی بین عینک آفتابی اوریجینال ویفرر ریبن با کد RB2140 و عینک آفتابی نیوویفرر ریبن با کد RB2132 وجود دارد که قبل از انتخاب عینک مورد علاقه ی خود باید مدنظر داشته باشید.

اما اول، اجازه دهید تاریخ خلاصه ای از این عینک داشته باشیم

عینک آفتابی ویفرر اوریجینال ریبن توسط ریموند استگمن در سال 1952 طراحی شد و یکی از اولین عینک های آفتابی بود که به صورت کلی از فریم پلاستیکی بهره می برد. این طراحی در سال 1953 ظاهری گربه ای و مشخص داشت، اما به زودی به نمونه ی ذوزنقه ای که امروزه می شناسیمش تغییر شکل داد.

با وجود اینکه این عینک آفتابی در ابتدا برای آقایان طراحی شده بود، اما این عینک آفتابی به سرعت در میان خانم ها محبوب شد و امروزه به عنوان عینکی مناسب خانم ها و آقایان شناخته می شود. طراحی ساده، دسته های حالت دار و جذابیت گستاخانه ی این عینک آفتابی زیبایی شناسی ویفرر را تعریف می کنند. در میان ستارگانی که از این عینک استفاده کردند می توانیم جیمز دین، بادی هالی، محمد علی و باب دیلن را نام برد.

این عینک آفتابی برای دو دهه ی متوالی جزو محبوب ترین عینک های آفتابی بود اما در اواخر دهه ی 1970 فروش آنها به شدت کاهش یافت که تقریبا تولید این عینک متوقف شد. اما در اوایل دهه ی 1980، دن آیکروید و جان بلوشی از این عینک آفتابی در فیلم برادران بلوز The Blues Brothers استفاده کردند و تام کروز جوان در فیلم کسب وکار پرخطر Risky Business عینک آفتابی ویفرر ریبن را بر روی چهره ی سفید و صدفی خود گذاشت. و فروش این عینک از سال 1980 با عدد 18.000 به 360.000 در سال 1983 رسید و همین طور به رشد خود ادامه می دهد.

در حالی که محبوب ترین استایل این عینک آفتابی ویفرر مشکی است، طراحی های میانه ی قرن برای عینک طبی هم محبوب شد و با رنگهای مختلفی ارائه شد، رنگهایی مثل هاوانای تیره و روشن، آبی، بژ و بی رنگ.

تفاوت میان عینک آفتابی ویفرر اوریجینال ریبن و عینک آفتابی نیوویفرر ریبن

تفاوت های میان عینک آفتابی کلاسیک ویفرر و عینک آفتابی نیوویفرر ریبن کاملا مشخص است. قبل از همه چیز باید بدانیم که نسخه ی جدید عینک آفتابی ویفرر باید از لحاظ ظاهری شباهت هایی به نمونه ی اصلی و اوریجینال داشته باشد که بتواند نام ویفرر را بر خود داشته باشد.

مهم ترین تفاوت ویفرر اوریجینال یا کلاسیک و نیوویفرر در زاویه عدسی ها است. در عینک آفتابی ویفرر اوریجینال یا کلاسیک عدسی ها از قسمت بالای فریم از ابروها فاصله گرفته اند و در قسمت گونه نزدیک شده اند اصطلاح علمی این تغییر زاویه شیب پانتوسکوپیک است در حالی که عدسی های عینک آفتابی نیوویفرر به حالت عمودی نزدیک تر هستند که به صورت علمی شیب رتروسکوپیک می گویند.

اگر شما عادت دارید زمانی که از عینک آفتابی استفاده نمی کنید آن را بالای سرتان بگذارید (که عادت خوبی نیست)، از بین مدل های عینک آفتابی نیوویفرر مدلی را برای خود انتخاب کنید به این دلیل که این مدل عینک به خاطر زاویه عدسی هایش راحت تر بر روی سرتان قرار می گیرد. و نکته ی دیگر اینکه عینک آفتابی نیوویفرر نزدیک تر به چشمانتان قرار می گیرد و از ورود نور خورشید از اطراف لنز جلوگیری می کند در صورتی که ویفرر کلاسیک به خاطر زاویه رو به جلویی که دارد نور بیشتری را از بالای فریم عبور می دهد.

دسته های عینک آفتابی نیوویفرر انحنای بیشتری نسبت به ویفرر اوریجینال دارند. عینک آفتابی ویفرر با دسته های منحنی تر و عدسی های عمودتر ظاهری مدرن تر به خود می گیرد که با مد روز بیشتر همراه است. اما اگر شما به دنبال داشتن ظاهری کلاسیک و جذاب هستید بهتر است که مدل ویفرر اوریجینال را انتخاب کنید.

عینک آفتابی ویفرر کلاسیک یا اوریجینال از استات ضدآلرژی ساخته شده است که مقداری از پروپیونیت ضدآلرژی که عینک آفتابی نیوویفرر از آن ساخته شده است سنگین تر است.

هر دو این عینک ها لوگوی ریبن را دارند که در انتهای دسته ها قرار دارد و همین طور لوگوی ریبن به رنگ نقره ای و سه بعدی بر روی دو دسته. در بعضی از مدل ها لوگوی ریبن برجسته نیست و هم سطح است . در هر دو مدل ویفرر اوریجینال و نیوویفرر نام ریبن به رنگ سفید در بالای عدسی راست قرار گرفته است.

هر دو این مدل های ریبن در دو فیت مختلف ارائه شده اند که بر روی هر فرم چهره ای به خوبی قرار بگیرند یک نسخه ی این عینک آفتابی برای افرادی با گونه های برجسته تر و بینی پهن تر ساخته شده که به نام فیت آسیایی شناخته می شود.

در آخر باید گفت که مدل عینک ویفرر با هر فرم چهره ای سازگاری دارد از فرم صورت مربعی تا فرم قلبی. و در نهایت انتخاب بین ویفرر اوریجینال و نیوویفرر به انتخاب شما برمی گردد که میخواهید ظاهری به روز تر داشته باشید یا چهره ای کلاسیک تر.

 

ارسال شده در 1398-07-04 Ray Ban | ریبن, همه مقالات, در مورد برندها 0 2991

مقالات مرتبط:

انتخاب فریم عینک متناسب با سبک شخصی لباس پوشیدن

در قلب قرن بیست و یکم، سبک لباس پوشیدن یکی از مهم ترین کیفیت های زندگی به حساب می آید. هر کسی شخصیت منحصر به فرد خود...

لطفا عینک خود را با این توصیه ها انتخاب نکنید!

وقتی که آفتاب شدیدتر از گذشته در آسمان می تابد تازه یادمان می آید که چیزی را فراموش کرده ایم! مثلا چیزی مثل یک پوست...

مقایسه عینک آفتابی ریبن جاستین و عینک آفتابی ویفرر

زمانی که به عکس های نمادین ومعرف آمریکا فکر می کنید، چیزهایی که در خاطر نقش می بندد می توانند اینها باشند: گرند...

نظر خود را ثبت کنیدپاسخ بدهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر ثبت کنید..
پاسخگوی شما در کوتاه ترین زمان ممکن هستیم
مقایسه0