چگونه عینک مناسب فرم چهره ی خود را انتخاب کنیم؟

چگونه عینک مناسب فرم چهره ی خود را انتخاب کنیم؟

انتخاب عینکی مناسب با فرم چهره به هیچ عنوان کار آسانی نیست. هر چهره ای ویژگی های خاص خود را دارد و توجه به این نکته که چه فرم عینکی با فرم چهره ی ما می توان همخوانی داشته باشد کار چندان راحتی نیست. اول با این پاسخ دادن به این سوال حیاتی شروع خواهیم کرد! فرم چهره ی من به چه شکل هست؟

و در ادامه در مورد عینک ها صحبت خواهیم کرد نگران نباشید.

صورت گرد

اگر شما صورت گردی داشته باشید. طول و عرض صورت شما تقریبا مساوی است. چانه ی شما هیچ نوع بیرون زدگی را در چهره ی شما به وجود نمی آورد به این دلیل که چانه شما نیز گرد است. استخوان گونه پهن ترین قسمت صورت شماست.

صورت بیضی

صورت های بیضی بیشتر از اینکه عرض زیادی داشته باشند طول بیشتر دارند، چیزی شبیه فرم یک تخم مرغ. آرواره و پیشانی گرد هستند و گوشه های صورت انحنا دارند و زاویه های نرمی دارند هیچ جایی از این نوع صورت ها زوایای تند دیده نمی شود.

صورت مربعی

اگر شما فرم چهره ی مربعی داشته باشید، چهره ی شما آرواره ای مربعی دارد و کمترین انحناها در چهره ی شما به چشم می خورد. استخوان پیشانی و گونه ها و آرواره ها تقریبا پهنای یکی دارند. بعضی از چهره های مربعی ممکن است طول و عرض یکسانی داشته باشند در حالی که بعضی افراد ممکن است صورت مربعی شان کمی به مستطیل نزدیک شود.

صورت قلبی

اگر شما چهره ای قلبی شکل داشته باشید، یعنی شما چانه ای مشخص دارید که از چهره تان به بیرون کشیده شده. استخوان گونه و پیشانی پهن ترین قسمت صورت شما هستند که در مقابل چانه کشیده شما باریک تر دیده می شوند.

خوب تا اینجا توضیح دادیم که چهره ی شما چه شکلی می تواند داشته باشد، حالا به بخش جذاب این مقاله می رسیم: چه عینکی مناسب صورت من است؟

عینک مناسب صورت گرد

چهره های گرد ظاهری جوان و دلپذیر دارند! برای اینکه مقداری به طول چهرتان بی افزایید بهتر است عینک هایی را انتخاب کنید که در قسمت بالا حجم بیشتری دارند که این کار چهره ی شما کمی به بالا می کشد. و این به همین خاطر است که عینک های با ظاهر هندسی برای چهره ی شما توصیه می شوند، این عینک ها زوایایی که ساختار چهره ی شما فاقد آن هست را به شما می دهد. عینک های سایز بزرگ نیز برای چهره ی شما مناسب هستند اما به یاد داشته باشید که عینک هایی با زوایای تند انتخاب کنید. فریم های تیره و پهن نیز برای چهره ی شما توصیه می شود تا زوایای بارزتری به چهره ی شما بیافزاید.

به چند نمونه توجه کنید

عینک مناسب صورت بیضی

چهره های بیضی مثل یک بوم نقاشی سفید هستند که شما می توانید هر طرح و رنگی که میخواهید روی آن بکشید. تنها توصیه ای که به شما می توانیم بکنیم این است که از عینک های سایز بزرگ بپرهیزید این عینک ها معمولا با خطوط چهره ی شما تناقض ایجاد می کنند. جدا از سایز عینک، شما می توانید هر مدل عینکی را به چهره بگذارید. پس حالا سعی کنید که عینک خودتان را فارق از شکلی که دارد با دیگر اجزای چهره تان همخوان کنید مثلا اگر خطوط ظریفی چهره ی شما را تشکیل می دهند از عینک های تیره استفاده کنید، اگر احساس می کنید که چهره ی بسته با رنگهای تیره ای دارید از فریم های روشن تر استفاده کنید.

عینک برای صورت مربعی

اگر شما چنین چهره ای دارید بسیار خوش اقبال هستید. بسیاری از سلبریتی ها به خاطر این فرم چهره شان انتخاب می شوند به این دلیل که بسیار مناسب به نمایش درآمدن در روی پرده سینما است. به شما تبریک می گوییم شما برنده ی برترین چهره برای انتخاب هر نوع فرم عینکی هستید. اگر شما صورت مربعی دارید، عینک هایی را انتخاب کنید که انحناهای بیشتری دارند تا بتوانند خطوط چهره ی شما را کمی ملایم تر کنند : عینک های گرد، بیضی، گربه ای مناسب است و فرم پروانه ای برای خانم ها، شما می توانید از عینک های نیم فریم هم استفاده کنید که تاکید بیشتری به چشمان شما بدهد و یک هارمونی کلی در چهره ی شما ایجاد کند. به هر حال، هدف از انتخاب عینک مناسب این است که خلاف تعاریف چهره ی شما باشد تا بتواند آن را تصحیح کند.

عینک مناسب صورت قلبی

شما مدل صورت بی نظیری دارید. مناسب ترین عینک برای چهره ی شما عینکی است که سنگینی بیشتری در پایین چهره داشته باشد، عینک هایی مثل مدل عینک خلبانی که خطوط نرم این عینک با زوایای چانه ی شما کنتراست ایجاد کند. برای خانم ها ما طرح های گلدار یا نقطه نقطه ای که توجه را از قسمت پایین چهره پرت می کنند مناسب هستند. به اضافه ی اینکه، فرم گربه ای پیشانی را لاغرتر و کوچکتر نشان می دهد.

حالا که شما تمام اطلاعات را در رابطه با انتخاب عینک مناسب خود دارید می توانید از بین کلکسیون مختلف عینک های فروشگاه عینک نور عینک مورد نظر خودتان را انتخاب کنید.

مقالات مرتبط:

عینک مناسب صورت کشیده

می توان گفت صورت های کشیده برای تقریبا تمام مدل های عینک مناسب هستند، بنابراین اگر صورت کشیده ای دارید گزینه های...

عینک آفتابی مناسب صورت بیضی

افرادی که صورت بیضی دارند با انتخاب درست عینک آفتابی خود، می توانند زیباتر به نظر برسند. با عینک آفتابی گربه ای در...

عینک مناسب صورت گرد

راز پیدا کردن عینک مناسب صورت گرد، ایجاد کنتراست میان فرم چهره و فریم عینک است. عینک مستطیلی یا عینک مربعی برای به...

نظر خود را ثبت کنیدپاسخ بدهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر ثبت کنید..
پاسخگوی شما در کوتاه ترین زمان ممکن هستیم
مقایسه0