چگونه از عینک خود مراقبت کنیم

چگونه از عینک خود مراقبت کنیم

نگهداری دقیق از عینک نباید برای شما به مسئله ای پیش پا افتاده بدل شود. شما مطمئنا زمان زیادی برای پیدا کردن عینک مورد پسند خود صرف کرده اید تا عینکی با رنگ، فرم و ظاهر دلخواه که با استایل شخصی شما همخوانی دارد انتخاب کنید. پس حالا که عینک دلخواهتان را پیدا کردید چرا جوری از آن نگهداری نکنید که بتوانید مدت طولانی تری از آن استفاده کنید؟ لکه ها، اثرات انگشت، خراش ها و خیلی چیزهای دیگر در مورد عینک شما وجود دارد که شما می توانید با عادت های درست از بروز آنها جلوگیری کنید و عینک شما برای مدت طولانی تری سالم بماند.

از هر دو دست خود استفاده کنید!

لطفا همین الان تعداد دفعات که عینک خود را با هر دو دست از روی صورتتان برداشته اید حساب کنید! شاید به ندرت این اتفاق برای شما افتاده باشد اما باید این عمل را به یک عادت همیشگی بدل کنید، استفاده از هر دو دست باعث می شود که دسته های شما محکم و صاف باقی بمانند. زمانی که به این عادت خو گرفتید می توانید زمانی را که برای تنظیم عینک خود در فروشگاه ها یا چشم پزشکی ها سپری می کردید برای اموری دیگر ذخیره کنید.زمانی که می خواهید عینک خود را بر روی صورت به عقب هول دهید لطفا از انگشت اشاره بر روی پل عینک استفاده نکنید این کار به مرور زمان باعث بی ثبات شدن کل فریم عینک شما می شود. از هر دو دست برای جا به جا کردن عینک بر روی صورت استفاده کنید.

عینک خود را هیچ گاه بالای سرتان نگذارید!

وای خدای من عینکم کجاست!!؟ تا بحال چند بار این جمله را بیان کرده اید و بعد متوجه شده اید که عینک تان را بالای سرتان گذاشته اید؟ اما شما باید این عادت را ترک کنید نه تنها گذاشتن عینک در بالای سر امکان آسیب شدید و افتادن عینک از روی سرتان را افزایش می دهد بلکه باعث می شود که عینک شما استحکام و شکل خود را به مرور زمان از دست بدهد.

زمانی که ازعینک تان استفاده نمی کنید آن را در جای مطمئنی قرار دهید.

زمانی که عینک تان را از روی صورت بر میدارید آن را در جعبه خود قرار دهید تا از احتمال خراش برداشتن، شکستن و نشستن گرد و خاک بر روی آن جلوگیری کنید.تمامی برندها جعبه ی مخصوص عینک را دارند. هر ذره و لکه و اثر انگشتی بر روی عینک دید شما را تحت تاثیر قرار می دهد پس تمام سعی خود را بکنید تا عینک تان را سالم نگه دارید.

از پارچه مخصوص برای تمیز کردن عینک خود استفاده کنید.

پارچه مخصوص تمیز کردن عینک به صورت استاندارد همیشه همراه با عینک شما تحویل داده می شود. امروزه پارچه های از جنس میکروفایبر برای تمام برندها استفاده می شود و حتی شما می توانید در فروشگاه ها و چشم پزشکی ها هم این پارچه ها را تهیه کنید. هرگز جنس ماده ای که برای تمیز کردن عینک خود از آن استفاده می کنید را دست کم نگیرید و به هیچ عنوان از دستمال کاغذی، کاغذ و یا هر نوع پارچه ای برای تمیز کردن عینک خود استفاده نکنید. تمام این جنس هایی که نام برده شد دارای بافتی هستند که می توانند به راحتی باعث خراش دادن عینک شما شوند.

عینک تان را آب بکشید، از اسپری استفاده کنید

عینک را تمیز کنید و این روند را تکرار کنید. اگر شما عینک تان را خیس نکنید و شروع به تمیز کردن آن کنید به راحتی می توانید با ذره هایی که بر روی عینک شما هستند عدسی های عینک تان را خراش دهید. می توانید از آب استفاده کنید و منتظر بمانید تا با هوا خشک شوند یا از اسپری مخصوص عینک استفاده کنید و بعد از پارچه مخصوص برای تمیز کردن آن استفاده کنید این کار را چندین بار در طی روز تکرار کنید.

همین طور که گفتیم این مراقبت ها باعث می شوند که شما یک عینک سالم و خوب را برای مدتی طولانی داشته باشید اما اگر زمانی که عینک به چشم دارید در دیدن خواندن و تشخیص جزئیات دچار مشکل می شوید به شما پیشنهاد می کنیم که به یکی از چشم پزشکان ما مراجعه کنید تا از سلامت چشمان خود اطمینان حاصل کنید.

مقالات مرتبط:

بخارگرفتگی عینک و استفاده از ماسک

در حالی که ماسک های صورت در جلوگیری از انتقال کروناویروس به ما کمک می کنند، میلیون ها نفر از عینکی ها با ماسک صورت...

چگونه کودکانمان را تشویق کنیم تا از عینک استفاده کنند?

مشکلات چشمی در کودکان بسیار آسان تر درمان می شود، به این دلیل که سیستم بینایی آنها هنوز در حال رشد است. نزدیک بینی می...

انتخاب رنگ فریم عینک مناسب

رنگ فریم عینک شما می تواند اساسی ترین تغییر را در ظاهر چهره شما ایجاد کند. زمانی که به دنبال فریم عینک هستید به این...

نظر خود را ثبت کنیدپاسخ بدهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر ثبت کنید..
پاسخگوی شما در کوتاه ترین زمان ممکن هستیم
مقایسه0