درباره ی عینک آفتابی ورزشی

درباره ی عینک آفتابی ورزشی

مهم نیست چه ورزش یا چه فعالیت فضای بیرون را می پسندید، به احتمال زیاد به دنبال بالا بردن کارایی خود در این نوع فعالیت ها هستید.

در بیشتر موارد، دید عامل اصلی در فعالیت های اجرایی است، و عینک های ورزشی می توانند شما را یک پله در فعالیت های اجرایی فضای باز بالا ببرند.

فرقی نمی کند که شما از دوچرخه سواری کوهستانی، اسکی، سنگنوردی، گلف یا هر ورزش یا فعالیتی در فضای باز لذت ببرید، عینک آفتابی ورزشی می تواند راحتی و شفافیت دید را برای داشتن بیشترین عملکرد افزایش دهد.

همچنین برای افرادی که ساعات طولانی رانندگی می کنند یا شغلی در فضای آزاد دارند یا در ارتش مشغول هستند عینک آفتابی ورزشی برای راحتی بیشتر توصیه می شود.

برای برآورده کردن نیاز افراد عادی و ورزشکاران حرفه ای، سازندگان عینک، عینک های آفتابی جدید و نوآورانه ای ساخته اند که می توانند بهترین دید را در شرایط سخت فراهم کنند.

عدسی عینک آفتابی برای بالاترین عملکرد

مهم ترین امکانات اجرایی عینک های آفتابی، کیفیت دید و تقویت دید است. عدسی ها در رنگ های مختلفی وجود دارند، که هر کدام مزایای خاص خود را دارند.

رنگ های کهربایی بهترین انتخاب برای اسکی و بسیاری دیگر از ورزش ها هستند به این دلیل که به بهتر شدن کنتراست کمک می کنند. از سوی دیگر، عدسی های دودی روشنایی را کم می کنند بدون اینکه در تشخیص رنگها اختلالی ایجاد کنند.

عدسی های پلی کربنات بهترین انتخاب برای بالاترین عملکرد عینک آفتابی هستند به این دلیل که سبک هستند و بسیار بیشتر از سایر عدسی ها به ضربه مقاوم هستند.

عدسی های پلاریزه، نیز بسیار برای بسیاری از ورزش ها توصیه می شوند به این دلیل که نورهای درخشان انعکاس یافته از سطوح صاف را کاهش می دهند، مثل آب، شن، یا زمین پوشیده از برف.

با تمام این احوال، عدسی های پلاریزه معمولا برای برخی ورزش ها مثل اسکی سراشیبی و اسکی مغول مناسب نیستند، به این دلیل که عینک آفتابی پلاریزه تکه های یخی در دامنه را کمتر انعکاس می دهند و به همین دلیل دیدن این چاله ها را سخت می کنند.

با وجود اینکه، عدسی های شیشه ای بهترین کیفیت دید را دارند، برای ورزش های با فعالیت زیاد توصیه نمی شوند به این دلیل که سنگین هستند و احتمال خرد شدن آنها در تماس با ضربه بیشتر از عدسی های پلی کربنات است.

برای داشتن بهترین دید ممکن، راحتی و شفافیت در شرایط نوری متغیر، عدسی فتوکرومیک را در نظر داشته باشید. این عدسی ها در فضای داخل و شب بی رنگ می شوند، و به صورت اتوماتیک در نور خورشید رنگی می شوند.

بدون در نظر گرفتن این مسئله که چه عدسی آفتابی ورزشی ای را انتخاب می کنید، در نظر داشته باشید که عدسی عینک ورزشی شما حتما پوشش ضد انعکاس در قسمت داخلی عدسی ها داشته باشد، این مسئله موجب می شود که زمانی که خورشید در پشت شما قرار دارد از انعکاس نور به چشم شما جلوگیری به عمل آید.
شما به چه نوع عینک آفتابی ورزشی نیاز دارید؟

هر فعالیتی در فضای باز امکانات دیداری خاص خود را می طلبد، و همین مسئله باعث گسترش تنوع عینک های ورزشی شده است. فریم ها و عدسی های بسیار زیادی برای فعالیت های خاصی مثل گلف، دوچرخه سواری، صخره نوری، و دیگر فعالیت ها طراحی شده اند.

به عنوان مثال، رنگ خاصی از عدسی به گلف بازان کمک می کند تا تغییرات نامحسوس در جهت تیغه های چمن را در زمینه ی سبز مشاهده کنند و بنابراین می تواند بر جهت ضربه زدن آنها تاثیر بگذارد. اما یک رنگ کاملا متفاوت می تواند بهترین کمک را به شکارچی کند تا بتواند پرنده را در زمینه ی پر نور آسمان به خوبی تشخیص دهد.

زمانی که می خواهید فریم عینک خود را انتخاب کنید، به سبکی، نشکن بودن، داشتن ویژگی رابری در انتهای دسته ها توجه کنید تا عینک شما ایمن و در جای خود باقی بماند در فعالیت های ورزشی که جنب و جوش فراوان دارد.

ارسال شده در 1400-01-14 همه مقالات, چشم ها و زندگی روزمره 0 1368

مقالات مرتبط:

عدسی های فتوکرومیک انتخابی مناسب برای فصل تابستان

باید به یاد داشته باشید که محافظت در مقابل اشعه ی یو وی در شهرهای اکثرا ابری همانقدر مهم است که در شهرهای آفتابی...

تکنولوژی عدسی های عینک ورزشی: کدام عینک مناسب شماست

عموما اکثر افرادی که به دنبال خرید عینک افتابی هستند، فاکتوری که در ابتدا آنها را نسبت به عینکی علاقه مند می کند فریم...

چرا از عینک آفتابی پلاریزه استفاده کنیم؟

با تمام شدن تابستان اکثر ما کم کم عینک های آفتابی مان را کنار می گذاریم و جایی دور از دسترس نگه شان می داریم تا...

نظر خود را ثبت کنیدپاسخ بدهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر ثبت کنید..
پاسخگوی شما در کوتاه ترین زمان ممکن هستیم
مقایسه0