تصمیمات سال جدید و داشتن دید بهتر

تصمیمات سال جدید و داشتن دید بهتر

تصمیمات سال نو برای داشتن بینایی خوب

سال نو خیلی نزدیکه و شروع های تازه خیلی خیلی بهمون نزدیک هستند، مطمئنا در مورد تصمیمات سال جدید فکر کرده اید. داشتن سلامتی باید در بالای تمام لیست های اولویت شما قرار بگیرد، و حالا که سال 1400 بیخ گوشمون است، بسیار ضروری است که عادات جدید که منجر به داشتن سلامت بیشتر می شوند را اتخاذ کنیم.

سلامت چشم یکی از ارکان سلامت کلی بدن و ذهن است که می تواند به راحتی نادیده گرفته شود. شما هر روز دوبار دندان هایتان را مسواک می زنید، به میزان کالری دریافتی و ورزش خود فکر می کنید، پس چرا برای چشم هایتان هیچ جایی در برنامه خود ندارید؟

در این مقاله به چند نمونه ی الهام بخش برای تصمیمات سال جدید برای داشتن دیدی بهتر و حفظ سلامت چشم ها می پردازیم.

زمانی برای معاینه چشم های خود در نظر بگیرید

معمولا توصیه شده است که هر سال معاینه چشم داشته باشید. اما ممکن است در خانواده مشکل ارثی داشته باشید یا بیماری خاصی داشته باشید که در این صورت معاینه چشم زودتر انجام می شود.

اگر به تازگی معاینه چشم نداشتید یا به یاد نمی آورید آخرین باری که به چشم پزشک مراجعه کردید چه زمانی بوده است، شماره یک لیست تصمیمات سال جدید خود را گرفتن وقت معاینه چشم بگذارید. معاینه چشم مرتب کمک میکند که تغییرات در دید شما و سلامت کلی چشمان شما به راحتی قابل ردیابی باشد؛ در برخی موارد می تواند مسئله مرگ و زندگی در میان باشد.

دنبال کردن رژیم غذایی سالم

داشتن رژیم غذایی سالم یکی از معروف ترین تصمیمات سال جدید است به این خاطر که اکثر افراد بعد از پرخوری های تعطیلات سال جدید به دنبال داشتن رژیم غذایی سالم پس از آن هستند. بسیار مهم است که رژیم غذایی متعادلی داشته باشید، نه فقط برای حفظ سلامت بلکه برای داشتن بینایی خوب.

چشمان شما به میزان مشخص و کافی از ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارند تا عملکرد درست و صحیحی داشته باشید. در موارد شدید داشتن رژیم غذایی ناسالم منجر به از دست رفتن بینایی می شود. مخصوصا، ویتامین ای، ویتامین سی و ویتامین ایی به همراه امگا سه سلامت چشمان شما را حفظ می کنند.

مصرف سیگار و الکل زیاد می تواند تاثیر منفی بر روی دید داشته باشد و شانس ابتلا به بیماری های چشمی نظیر آب مروارید و دژنراسیون ماکولا ی وابسته به سن را بالا می برد. در تصمیمات سال جدید ترک سیگار و مصرف الکل را قرار دهید و از مزایای سلامتی آن لذت ببرید.

دانش خود را در مورد مشکلات شایع چشمی بالا ببرید

آگاهی در برخی موارد می تواند پیشرفت بزرگی در جهت سلامتی به شمار آید. در سال جدید زمانی را برای افزایش دانش خود در مورد مشکلات چشمی رایج اختصاص دهید، مثل نشانه ها، علائم و دلایل. این مسئله می تواند شما را در شناسایی هر گونه تغییری در دید کمک کند ، هر چه زودتر مشکل چشمی را شناسایی کنید، شانس جلوگیری یا مدیریت بهتر بیماری را بیشتر می کنید.

شما همچنین باید از پیشینه ی سلامت فامیلی خود آگاه باشید. مشکلاتی نظیر گلوکوما، می توانند ارثی باشند و ریسک بیشتری برای ابتلا دارند.

اگر متوجه تغییری در دید یا ظاهر چشم خود شدید، به متخصص چشم برای معاینه مراجعه کنید.

و پیشاپیش سال نو مبارک.

ارسال شده در 1399-12-19 همه مقالات, چشم ها و زندگی روزمره 0 1039

مقالات مرتبط:

چگونه سلامت چشم خود را حفظ کنیم؟

سلامت چشمان شما درست به اندازه ی سلامتی بدن شما مهم است. شما با مسواک زدن مراقب دندان هایتان هستید و به دندان پزشک سر...

عملکرد و آناتومی چشم چگونه است؟

بینایی یکی از مهم ترین حواس پنجگانه به حساب می آید. با وجود این بسیاری از افراد هنوز نمی دانند که طرز عملکرد چشم...

چگونه سلامت چشمان خود را در زمان قرنطینه حفظ کنیم؟

در کل دنیا، مردم در حال تجربه ی شیوه ی زندگی جدیدی هستند که تا بحال تصور آن هم غیرممکن بود، این روش زندگی جدید راهی...

نظر خود را ثبت کنیدپاسخ بدهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر ثبت کنید..
پاسخگوی شما در کوتاه ترین زمان ممکن هستیم
مقایسه0