عینک اسکی

عینک اسکی

عینک اسکی : کدام عینک برای ورزش‌های زمستانی و شرایط برفی مناسب‌تر است؟

عینک اسکی علاوه بر اینکه از چشمان شما محافظت می‌کند از صورت نیز محافظت می‌کندکه به این معنی است که آنقدر بزرگ است که می‌تواند قسمت بالایی صورت را پوشش دهد.

با این حال برخی از عینک‌های اسکی کوچکتر و جمع و جورتر هستند.

اگر سایز عینک را کنار بگذاریم، عینک اسکی، برای اینکه به‌راحتی اطراف چشم را بپوشاند، از چشم‌ها در مقابل باد، برف‌ویخ جلوگیری کند، طراحی‌شده است تا مانع مداخله این عوامل در داشتن دیدی خوب شود

عدسی های عینک ورزشی اسکی ذاتا بزرگ هستند تا بتوانند میدان دید وسیعی را برای شما فراهم کنند تا دید پیرامونی خوبی داشته باشید.

عینک اسکی چگونه طراحی می‌شود

فریم اکثر عینک‌های اسکی از مواد نرمتر و منعطف‌تر نسبت به عینک‌ طبی یا عینک آفتابی معمولی ساخته می‌شوند.

نایلون، جنس رابری و پروپیونت موادی هستند که برای نگه‌داشتن فرم، عدم داشتن عکس‌العمل در هوای سرد و آسیب نزدن به‌صورت براثر ضربه یا زمین‌خوردن در عینک آفتابی ورزشی استفاده می‌شوند.

اکثر عینک‌های اسکی روی صورت با‌ یک نوار ضخیم در قسمت بالایی ابرو محکم می‌شوند تا این اطمینان را به ورزشکار بدهند که عینک تحت هیچ شرایطی در فعالیت ورزشی از جای خود حرکت نمی‌کند.

برخی از عینک‌های اسکی شبیه به عینک آفتابی معمولی هستند؛ اما تفاوت‌هایی میان این نوع از عینک‌های اسکی و عینک آفتابی معمولی وجود دارد.

برخی از عینک‌های اسکی محافظت از کنار چشم هم ایجاد می‌کنند که می‌تواند قابل جداشدن باشد یا فیکس شده و ثابت در کنار عینک باشد این محافظ از ورود باد و برف از کناره‌های عینک نیز جلوگیری می‌کند.

انواع عدسی در عینک اسکی

عدسی عینک اسکی بیشتر با ته‌رنگ زرد-نارنجی است. این رنگ باعث ایجاد کنتراست خوبی می‌شود و موجب می‌شود که خطوط و شکل‌ها را به شکل واضح ‌تری ببینید، اجسام و موانع را به‌خوبی تشخیص دهید. این عدسی با مسدود کردن نور آبی وضوح را برای دید شما به ارمغان می‌آورد.

عدسی‌هایی به این رنگ را معمولاً مسدودکننده های نور آبی نیز می‌نامند. رنگ گلی یکی دیگر از رنگ‌های عدسی است که کنتراست خوبی ایجاد می‌کند

برخی از متخصصین این حوزه توصیه می کنند که از عدسی پلاریزه برای این شرایط استفاده نشود، به این دلیل که ممکن است قادر به دیدن گودال های یخ زده در گودی ها نباشید.

از سوی دیگر عدسی پلاریزه می‌تواند انعکاس نور از برف یا یخ را کاهش دهند که برای ورزشکاران آزاردهنده است.

عدسی پلاریزه بهترین انتخاب برای قایق‌رانی و ماهیگیری است به این دلیل که درخشش خورشید از سطوح مسطح را کاهش می‌دهد.

اما برای فعالیت در رشته اسکی، داشتن جانب احتیاط در استفاده از عدسی پلاریزه ضروری است.

چند نکته قبل از خرید عینک اسکی

  • به‌حتم عدسی‌ای را انتخاب کنید که صد در صد اشعه ماوراءبنفش را مسدود می‌کندتا از چشمان خود در مقابل اشعۀ مضر ماوراءبنفش محافظت کنید.
  • به‌دنبال عدسی‌ای باشید که پوشش ضد بخار داشته باشد.

عینک اسکی بیشتر در اندازه‌های بزرگ ساخته می‌شوند و افرادی که از لنز تماسی استفاده می‌کنند می‌توانند به‌راحتی از آنها استفاده کنند.

گاهی اوقات عینک اسکی به‌همراه عینک‌ طبی یا عینک آفتابی کوچکتری عرضه می‌شود که افراد می‌توانند از آنها در زیر عینک اسکی خود استفاده کنند.

برخی دیگر از مدل‌های عینک اسکی حاوی عدسی طبی هستند که به‌صورت اختصاصی برای افراد طراحی می‌شود و بین عدسی عینک اسکی و چشمان قرار می‌گیرد

ارسال شده در 1399-12-13 همه مقالات, چشم ها و زندگی روزمره 0 2300

مقالات مرتبط:

نکاتی برای انتخاب عینک آفتابی ورزشی مناسب

راه های عملی برای تناسب اندام چیست؟ کوهنوردی، شنا، دوچرخه سواری؟ هیچ فعالیت ورزشی ای هیجان انگیزتر از فعالیت های فضای...

تکنولوژی عدسی های عینک ورزشی: کدام عینک مناسب شماست

عموما اکثر افرادی که به دنبال خرید عینک افتابی هستند، فاکتوری که در ابتدا آنها را نسبت به عینکی علاقه مند می کند فریم...

چرا از عینک آفتابی پلاریزه استفاده کنیم؟

با تمام شدن تابستان اکثر ما کم کم عینک های آفتابی مان را کنار می گذاریم و جایی دور از دسترس نگه شان می داریم تا...

نظر خود را ثبت کنیدپاسخ بدهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر ثبت کنید..
پاسخگوی شما در کوتاه ترین زمان ممکن هستیم
مقایسه0