مقایسه عینک آفتابی ریبن جاستین و عینک آفتابی ویفرر

مقایسه عینک آفتابی ریبن جاستین و عینک آفتابی ویفرر

زمانی که به عکس های نمادین ومعرف آمریکا فکر می کنید، چیزهایی که در خاطر نقش می بندد می توانند اینها باشند: گرند کنیون، پل بروکلین و مجسمه ی آزادی. افراد خاص تر ممکنه این نمونه ها را نام ببرند موتور هارلی دیویدسون، ماشین مدل کوروت، یا گیتار فندر. نظرتون درباره ی مدل خاص و سوپرکلاسیک عینک آفتابی ریبن ویفرر چیه؟ به نظرتون این عینک هم نباید در این لیست قرار بگیرد؟ مطمئنا باید این عینک آفتابی را نیز در این لیست قرار دهیم.

چه زمانی عینک آفتابی ریبن ویفرر روانه ی بازار شد؟

نمونه ی اولیه ی عینک آفتابی ویفرر ریبن برای اولین بار در سال 1952 تولید شد و به لیست اکسسوار های سلبریتی ها، موزیسین ها و دنباله کنندگان مد اضافه شد. این عینک آفتابی حس خاص و برجسته بودن را به چهره ی افراد مشهور می داد، جیمز دین، مارلین مونرو، دان هنلی، مایکل جکسون،از این عینک آفتابی استفاده می کردند.

شاید معروف ترین شخصیتی که ما وی را همیشه با عینک آفتابی ویفرر ریبن به یاد می آوریم باب دیلن باشد، ما باب دیلن را در اکثر عکس هایش در استودیو، پشت میکروفن یا در کنسرت ها با این عینک آفتابی دیده ایم. باب دیلن نوعی موسیقی پاپ را با قشر روشنفکر گره زد و یک عینک ویفرر هم روی آن گذاشت! پس اصلا عجیب نیست که شاهد محبوبیت این عینک در بین عوام و خواص باشیم.

از زمان معرفی این عینک آفتابی، ریبن ویفرر محبوبیت خود را در تمام دنیا به دست آورده است، درست مثل گروه رولینگ استون. و با وجود اینکه در واقعیت مد و سیاست هیچ گاه باهم ترکیب نمی شوند، عینک آفتابی کلاسیک ویفرر و نسل های بعد از آن این امر را عملی کردند سیاستمداران و هنرمندان به یک میزان از این مدل عینک استقبال کردند.

عینک آفتابی ریبن کلاسیک ویفرر

عینک آفتابی ویفرر اولیه، یا همان ویفرر کلاسیک پدربزرگ تمام مدل های ویفرر امروزه است. این عینک آفتابی قوانین ظاهری این عینک را وضع کرد و مشخص کرد که عینک آفتابی ویفرر چه ویژگی هایی را باید داشته باشد. این عینک آفتابی ریبن امروزه از محبوبیت فوق العاده بالایی برخوردار است، فریم ویفرر کلاسیک از استات براق است و در سه سایز مختلف موجود است: 54 میلی متری (پهنای عدسی ها)، 50 میلی متری و 47 میلی متری

مشخصه ی بارز این عینک آفتابی عدسی های بزرگ آن است. عدسی های این عینک آفتابی قسمت زیادی از صورت را می پوشانند یا بهتر است بگوییم قسمت زیادی از چهره را پنهان می کند. در کنار فرم گربه ای که طراحی این عینک دارد، اندازه ی عدسی ها مشخصه ی جذابیت این عینک است. همیشه این سوال در مواجه با کسی که عینک ویفرر را به چشم دارد پیش می آید که چه کسی در پشت این قاب عینک است؟ احتمالا آدم جذابی باید باشد. رمز و رازآلودی عامل جذابیت است. رمز و راز همیشه ما را در خود غرق می کند و این احتمالا یک ریشه ی روانشناسانه دارد که ما از آن بی خبریم اما عینک آفتابی ریبن ویفرر جذابیتی دارد که هیچ گاه تکراری و قدیمی نمی شود و ما دلیل واقعی آن را نمی دانیم.

عینک آفتابی ریبن جاستین

عینک آفتابی ریبن جاسیتن یکی از بی شمار نمونه های برگرفته از ویفرر است که در حدود 7 سال از تولید آن می گذرد. فریم عینک آفتابی جاستین جنسی رابری دارد و در حال حاضر با دو سایز تولید شده است: عدسی های 54 میلی متری و 51 میلی متری.

عینک آفتابی جاستین ریبن در حدود 10 درصد از عینک آفتابی ویفرر بلندتر و پهن تر است. این عینک آفتابی به طور مشخصی بزرگتر به چشم می آید، و مشخصه ی کلیدی تمایز جاستین و ویفرر است. سایز بزرگتر تفاوت اصلی این دو عینک آفتابی است. به اضافه ی اینکه، عدسی های عینک آفتابی جاستین بیشتر تمایل به گردی دارند تا مثل نمونه ی اوریجینال ویفرر مربعی شکل باشند. و به صورت بسیار جزئی فریم عینک انحنا دارد که ظاهری ورزشی به این عینک می دهد. عینک آفتابی جاستین ظاهری ورزشی تر و مدرن تر دارد. و در نهایت عدسی های عینک آفتابی جاستین ریبن شیب عدسی های عینک آفتابی ویفرر را ندارند عدسی های این عینک تخت تر هستند یا بهتر است بگوییم از نمونه ی اصلی عمودی تر هستند.

آیا عینک آفتابی جاستین ریبن نمونه ی پلاریزه هم دارد؟

عینک آفتابی ریبن جاستین حفاظت صد در صدی در برابر اشعه ی ماورابنفش ایجاد می کند و با عدسی های پلاریزه هم ارائه شده است. و نه تنها با عدسی های پلاریزه عرضه شده اند بلکه با عدسی های آیینه ای و تدریجی(سایه روشن) هم در اختیار شما قرار گرفته اند. قبل از اینکه سوال کنید لازم است که بیان کنیم هم عینک آفتابی جاستین و هم عینک آفتابی ویفرر قابل تبدیل شدن به عینک طبی آفتابی هستند.

آیا تمام عینک های آفتابی ریبن پلاریزه هستند؟

بهترین راه برای اینکه متوجه شوید عینک آفتابی ریبن شما پلاریزه هست یا نه چه ویفرر باشد و چه جاستین، نگاه کردن به عدسی راست عینک تان است که در صورت پلاریزه بودن یک p کوچک در کنار لوگوی برند ریبن به چشم می خورد. اگر این p کوچک را پیدا نکردید می توانید به این نتیجه برسید که عینک آفتابی شما پلاریزه نیست.

آیا تمام عینک های ریبن مناسب خانم ها و آقایان هستند؟

بله. تمام عینک های ریبن را هم خانم ها و هم آقایان می توانند به چشم بزنند. اما گفته میشه که سایز بزرگتر مدل جاستین ریبن آن را بیشتر مناسب چهره ی آقایان کرده است. اما خانم هایی که به عینک های سایز بزرگ علاقه دارند می توانند به راحتی این مدل را استفاده کنند. مدل ویفرر ریبن نیز مناسب خانم ها و آقایان است و به دلیل اینکه نزدیک به 65 سال است که توسط افراد مختلف استفاده می شود ظاهری فوق العاده کلاسیک به صاحب خود می دهد.

ریبن ویفرر یا ریبن جاستین؟

زمانی که شما یک عینک آفتابی ویفرر ریبن را به چشم می گذارید ظاهری کلاسیک به چهره ی خود می دهید، یک چهره ی تایید شده و مورد قبول که برای سالیان سال است که امتحان خود را پس داده است. آیا این همان چیزی است که به دنبال آن هستید؟ یا شما بیشتر طرفدار ظاهری مدرن و خاص هستید انتخاب شما می تواند ریبن جاستین باشد، عینک آفتابی جاستین یک مدل به روز از مدلی قدیمی کلاسیک است. و مشخصا عینک آفتابی جاستین را فرزند مدل ویفرر می دانیم. پس این نکته را در خاطر داشته باشید که شما با انتخاب عینک آفتابی جاستین به ظاهر کلاسیک هم نزدیک هستید.

زمانی که در انتخاب بین دو عینک دچار تردید می شوید، فرم چهره ی خود را نیز در نظر بیاورید. با اینکه این دو مدل هر دو برای چهره ی فرم بیضی مناسب هستند ویفرر بر روی صورت گرد هم بی نظیر به نظر می آید در حالی که جاستین بر روی چهره های بیضی و مربعی شکل زیباتر به نظر می رسد.

این دو عینک آفتابی چندین شباهت و تفاوت ساختاری دیگر هم دارند: هر دو از لولاهای فلزی بهره برده اند، در عینک آفتابی ریبن ویفرر لوگوی ریبن به صورت برجسته بر روی دسته حک شده است در حالی که در مدل جاستین لوگو برجسته نیست. اینها تفاوت های ظریف اما مهمی هستند.

ارسال شده در 1398-06-05 Ray Ban | ریبن, همه مقالات, در مورد برندها 0 2605

مقالات مرتبط:

سه دلیل عمده برای انتخاب عدسی های پلاریزه برای تعطیلات تابستان

عدسی پلاریزه یکی از بی همتا ترین محافظ ها در برابر خورشید است که فواید منحصر به فردی را برای حفظ سلامت چشمان شما...

ریبن کلاب مستر یا ریبن ویفرر

جالب است بدانید که عینک آفتابی ریبن اویتور (خلبانی) در مقام دوم محبوبیت قرار دارد در حالی که ریبن کلاب مستر و عینک...

عینک آفتابی ویفرر یا نیوویفرر ریبن

در عینک آفتابی ویفرر ریبن همه چیز درست و دقیق طراحی شده و عینکی بدون نقص ارائه شده است. در این مقاله به تفاوت های...

نظر خود را ثبت کنیدپاسخ بدهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر ثبت کنید..
پاسخگوی شما در کوتاه ترین زمان ممکن هستیم
مقایسه0