عینک آفتابی پلاریزه برای رانندگی در شب

عینک آفتابی پلاریزه برای رانندگی در شب

آیا عینک آفتابی پلاریزه برای رانندگی در شب مناسب است؟

عینک آفتابی پلاریزه برای از بین بردن انعکاس های درخشان در شرایط پر نور مثل قایق رانی، ورزش های فضای باز در روزهای آفتابی بسیار مناسب است. اما در مورد انعکاس های گمراه کننده ی چراغ های کنار بزرگراه ها و نور خیابان ها در شب چطور؟

عدسی پلاریزه چیست؟

عدسی پلاریزه به معنی فیلتری است که در داخل عدسی استفاده شده تا مقداری از نور را در رسیدن به چشم مسدود کند. عینک آفتابی پلاریزه برای زمان هایی طراحی شده است که نور تشدید شده خورشید که به وسیله سطوح صاف ایجاد می شوند را از بین ببرد.

نور یک عنصر مهم برای دیدن است، اما زمانی که نور زیادتر از مقداری که نیاز هست وارد چشم می شود، باعث ایجاد نورهای درخشان می شود. به زبان ساده، انعکاس درخشان زمانی اتفاق می افتد که چشم ها تحت تابش نورهای شدید قرار گیرند.

به یاد داشته باشید، که عینک آفتابی پلاریزه با مسدود کردن مقداری از نور و اجازه دادن به مقداری از نور به چشم موجب بهبود دید می شوند.

این حقیقت دارد که عدسی پلاریزه می تواند انعکاس های درخشان نورهای کنار جاده را بعد از تاریکی هوا کم کند. با اینحال، استفاده از هر نوع عینک آفتابی در شرایط نوری تاریک یا نیمه تاریک مخصوصا در هنگام رانندگی بسیار خطرناک است و قطعا پیشنهاد نمی شود.

آیا عدسی پلاریزه به رانندگی در شب کمک می کند؟

با وجود اینکه عدسی پلاریزه می تواند انعکاس های درخشان را از نورهای کنار جاده کاهش دهد، به این معنی نیست که می تواند به رانندگی در شب کمک کند و در واقع می تواند آسیب بیشتری به شما برساند تا اینکه به شما کمک کند.

فیلتری که در درون عدسی به کار رفته است باعث می شود مقداری از نور به چشم شما نرسد، بنابراین شرایط کم نورتری را برای شما فراهم میکند زمانی که از آنها استفاده می کنید. مسدود کردن مقداری از نور در شرایط نوری کم می تواند حتی بیشتر از نورهای کنار جاده در دید شما اختلال ایجاد کند.

عینک شب چیست؟

عینک رانندگی شب یک انتخاب مناسب برای افرادی است که نیاز به کنتراست بیشتر و وضوح بیشتر در جاده دارند، اما اثر بخشی این نوع از عینک ها آنچنان که تصور می شود نیست.

بر طبق مطالعات آکادمی درمان و دارو هاروارد تحقیقی در سال 2019 انجام داد در مورد اینکه چقدر عینک رانندگی در شب واقعا مفید هستند.

در این تحقیق 22 نفر بزرگسال مورد آزمون قرار گرفتند. نتیجه این تحقیق نشان داد که استفاده از عینک رانندگی شب هیچ بهبودی در عملکرد رانندگی ایجاد نمی کند در مواردی بحرانی نظیر: شناسایی افراد پیاده. نه تنها این مورد به اثبات رسید بلکه، محققین اعلام کردند مقداری کمی خطا در هنگام استفاده از عینک شب در هنگام رانندگی نیز وجود دارد.

روی هم رفته، نتیجه تحقیق بیان می کرد که نباید به مراجعه کنندگان به مراکز تخصصی معاینه چشم پیشنهاد استفاده از عینک شب در هنگام رانندگی را بدهند.

بهترین عینک برای دید در شب ...

اگر مشکلاتی در هنگام رانندگی در شب دارید، باید برای معاینه به چشم پزشک مراجعه کنید. پزشک می تواند برای شما عدسی با پوشش ضد انعکاس تجویز کند تا به شما کمک کند تا نورهای درخشان کمتر آزاردهنده باشند.

هیچ کس نباید از رانندگی در شب ناامید شود اگر مشکلی در هنگام رانندگی در شب دارد. با چشم پزشک خود مشورت کنید و وضوح و شفافیت را به دید خود در هنگام رانندگی شبانه بازگردانید.

ارسال شده در 1399-11-08 همه مقالات, چشم ها و زندگی روزمره 0 852

مقالات مرتبط:

انتخاب عدسی مناسب برای رانندگی زمستانه

آب و هوای سرد و تاریک زمستان نزدیک است و این آب و هوا می تواند انجام برخی کارها را برای ما دشوار کند. در ماه های...

دقت بینایی و زمان عکس العمل در رانندگی

حتی برای راننده ای با دقت بینایی 20/20 یا 6/6، مسیریابی در جاده می تواند چالش برانگیز باشد. این چالش حتی می تواند...

درک اصول بینایی برای رانندگی

نه تنها رانندگی با دید خوب توصیه شده است؛ بلکه جزو قوانین راهنمایی و رانندگی نیز به حساب می آید. این یک امر حیاتی است...

نظر خود را ثبت کنیدپاسخ بدهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر ثبت کنید..
پاسخگوی شما در کوتاه ترین زمان ممکن هستیم
مقایسه0