عینک آفتابی طبی برای رانندگی

عینک آفتابی طبی برای رانندگی

عینک آفتابی طبی در طول فصل تابستان می تواند رانندگی شما را بهبود دهد

فصل تابستان، آفتاب درخشان، تعطیلات و فعالیت های ورزشی در هوای گرم را برای شما به ارمغان می آورد. اما قبل از اینکه کیف خود را برای فصل تابستان کوک کنید، بهتر است به این مسئله دقت کنید که فصول گرم توجه بیشتر شما به شرایط چشم و پوست بدن را می طلبند. و یکی از مهم ترین آنها حفاظت از چشمان در هنگام رانندگی در فصل تابستان است.

اگر شما از عینک طبی استفاده می کنید، عینک آفتابی طبی گزینه بسیار مناسبی برای شما به شمار می آید. نه تنها این عینک محافظی در برابر اشعه های مضر خورشید برای شما ایجاد می کنند بلکه عدسی طبی می تواند دید شما را تصحیح کند و مشکلات چشمی شما نظیر نزدیک بینی، دوربینی، آستیگماتیسم و پیرچشمی را برطرف کند.

عینک آفتابی طبی امنیت و راحتی را در هنگام رانندگی در فصل تابستان فراهم می کند که در این مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد.

محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش

سازمان بهداشت جهانی تخمین زده است که در حدود 16 میلیون نفر در کل دنیا به دلیل آب مروارید نابینا هستند. که از این تعداد بیش از 20 درصد افراد به دلیل در معرض اشعه یو وی قرار گرفتن دچار نابینایی شده اند.

نور درخشان خورشید حفاظت در برابر اشعه یو وی را تبدیل به امری ضروری می کند، مخصوصا در فضایی مثل یک اتومبیل که شما از جهات مختلف تحت تاثیر اشعه خورشید قرار می گیرید.

شیشه های دودی اتومبیل ممکن است برای حفاظت شما کافی نباشند. یکی از بهترین روش ها برای محافظت از چشمان استفاده از عینک آفتابی است، و اگر شما از عینک طبی استفاده می کنید گزینه عالی برای شما عینک آفتابی طبی است.

از حواس پرتی جلوگیری کنید

یکی از بزرگترین تهدیدها در جاده برای رانندگان حواس پرتی است. سازمان ملی امنیت جاده ها تخمین زده است که در حدود 9 درصد تصادفات مرگبار در سال 2017 حاصل حواس پرتی بوده است.

حواس پرتی در رانندگی ناشی از، حواس پرتی در دیدن، شناخت نادرست وضعیت و انجام کارهایی با دست بوده است. خوردن و نوشیدن، گوش دادن به موسیقی، و صحبت کردن با مسافر یا با گوشی تلفن همراه می توانند جزو این مثال ها باشند. تعویض عینک طبی با عینک آفتابی نیز می تواند یکی از این خطرات به شمار آید.

بهبود خشکی چشم ها

برخی از افراد به خاطر تغییرات فصلی که می تواند گرمی هوا باشد و آلرژی خشکی چشم ها را تجربه میکنند. در برخی از موارد، این ناراحتی چشمی باعث می شود که لنز تماسی غیرقابل تحمل شود و به صورت موقت به استفاده از عینک طبی روی آورند.

هوا مستقیم از داخل دریچه های تهویه هوای مطبوع، پنجره باز یا سقف می توانند موجب خشکی هوا شوند. استفاده از عینک آفتابی می تواند یک مرز حفاظتی برای چشمان در برابر هوا ایجاد کند. و کمک کند که چشم ها مرطوب باقی بمانند و خشک نشوند.

عینک آفتابی طبی به عنوان یک اقدام احتیاطی

بزرگراه های دنیا در فصل تابستان تعداد بیشتری اتومبیل را به چشم می بینند به خاطر تعطیلات تابستانی.

در اروپا، بیشترین تعداد تصادفات مرگبار در طی جولای و آگوست ثبت شده اند به خاطر افزایش سفر در این فصل. درصد تصادفات در طی روز بیشتر از تعداد تصادفات در طی شب است.

این آمار مهم است به این دلیل که به رانندگان گوشزد کند که در طی تابستان، بیشتر در هنگام رانندگی مراقب چشمان خود باشند. عینک آفتابی طبی دید شما را تصحیح می کند، از چشمان شما در برابر اشعه های مضر یو وی حفاظت می کند و دید شفافی را برای رانندگی ایمن برای شما فراهم می کند.

عینک آفتابی پلاریزه، می تواند انعکاس های درخشان را از بین ببرد. درخشش های کورکننده زمانی که از سطوحی مثل جاده، آب یا حتی کاپوت ماشین به وضوح دیدن را برای راننده غیرقابل دسترس می کنند. کاهش انعکاس های درخشان باعث فراهم کردن رانندگی ایمن در جاده می شود.

به یاد داشته باشید: شما نمی توانید بقیه رانندگان را کنترل کنید، اما می توانید عادت های رانندگی خود را کنترل کنید، مخصوصا اگر به بینایی شما مربوط باشند.

 

ارسال شده در 1399-10-30 همه مقالات, چشم ها و زندگی روزمره 0 769

مقالات مرتبط:

راهنمایی برای انتخاب عینک آفتابی با کیفیت

زمانی که تصمیم می گیرید برای عینک آفتابی هزینه کنید، اجازه ندهید نام و نشان ها شما را سردرگم کنند. شما باید به نکات...

کدام مناسب تر است عدسی آفتابی کریستالی یا نایلونی

زمانی که تصمیم به خرید عینک آفتابی می گیرید، با گزینه های متعددی از عدسی آفتابی مواجه می شوید، که به نام پلاستیکی و...

نقش عینک آفتابی در مراقبت از چشم ها

بدون شک شما در چند هفته اخیر در تمام طول روز مدام از عینک آفتابی خود استفاده کرده اید اما آیا می دانستید چرا به چشم...

نظر خود را ثبت کنیدپاسخ بدهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر ثبت کنید..
پاسخگوی شما در کوتاه ترین زمان ممکن هستیم
مقایسه0