نکاتی برای انتخاب عینک آفتابی ورزشی مناسب

نکاتی برای انتخاب عینک آفتابی ورزشی مناسب

راه های عملی برای تناسب اندام چیست؟ کوهنوردی، شنا، دوچرخه سواری؟ هیچ فعالیت ورزشی ای هیجان انگیزتر از فعالیت های فضای باز نیست. در این فضا می توانیم دوستان و خانواده را در کنار خود داشته باشیم. در اینجا به نکاتی برای خرید عینک آفتابی ورزشی اشاره می کنیم:

نکاتی برای انتخاب عینک آفتابی ورزشی مناسب

راحتی شما بر روی عملکرد ورزشی شما تاثیرگذار است. اگر شما در فعالیت های فضای باز مثل دویدن و دوچرخه سواری شرکت می کنید، چشمان شما می توانند تحت تاثیر اشعه مضر آفتاب، حشرات، گرد و خاک و دیگر خطرات قرار بگیرند. مجهز کردن خودتان به عینک آفتابی می تواند عملکرد شما را بهبود ببخشید. این نکات را در هنگام خرید عینک آفتابی ورزشی در نظر داشته باشید.

عینک آفتابی قابل تنظیم

شکل صورت: هر کسی مدل صورت خاصی دارد. به عنوان مثال، آسیایی ها صورت های پهن تری نسبت به بقیه غربی ها دارند. از طرف دیگر، اروپایی ها چهره های لاغرتری نسبت به آسیایی ها با گونه های برجسته دارند. بنابراین یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام خرید عینک آفتابی ورزشی به آن باید دقت کنید شناسایی فرم صورتتان است. یک عینک آفتابی ورزشی همخوان با فرم صورت شما می تواند برای شما راحتی و آرامش را در طی فعالیت ورزشی به ارمغان آورد.

پد روی بینی: پد روی بینی برای هر شخصی با توجه به فرم بینی متفاوت است. عینک برخی افراد پد روی بینی بالاتری دارد و برخی پد روی بینی پهن تری دارند. برخی از عینک های آفتابی ورزشی هم پد روی بینی قابل تنظیم ندارند و شما باید خوش شانس باشید که عینک مناسب و راحت روی چهره تان بنشیند. اگر خلاف این باشد شما در فعالیت ورزشی خود احساس ناراحتی می کنید و عملکرد ورزشی شما تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

با یک مشاور عینک تخصصی مشورت کنید: تعداد زیادی عینک آفتابی ورزشی وجود دارد، با مشاور تخصصی در مورد امکانات عینک و فعالیت ورزشی خود مشاوره کنید. برخی از عینک آفتابی ها می توانند به صورت کامل و بی نقص بر روی صورت شما تنظیم شوند. پوشش مناسبی در اطراف چشم شما فراهم می کنند تا از فعالیت فضای باز خود نهایت استفاده را بکنید.

خوب است بدانید: انتخاب عینک آفتابی ای که هیچ یا کمترین فاصله در پایین چشم شما را ایجاد می کند برای راحتی بهینه شما بسیار ضروری هستند. یک عینک آفتابی ورزشی مناسب دسته های قابل تنظیم دارد. از اینکه عینک آفتابی از روی بینی سر نخورد مطمئن شوید.

عدسی های ضد خش

زمانی که بدانید عدسی های عینک ورزشی شما ضد خش هستند در حین فعالیت ورزشی استرس کمتری خواهید داشت. برخی افراد برای کمتر کردن ظاهر خش از روی عدسی های عینک آفتابی خود این روش ها را به کار می برند:

  • عدسی های عینک را با خمیردندان تمیز می کنند
  • از جوش شیرین برای تمیز کردن عدسی ها استفاده می کنند.
  • از واکس ماشین بر روی عدسی ها استفاده می کنند.
  • اسپری مبلمان را بر روی عدسی ها می زنند.

به یاد داشته باشید: این راه حل ها، راه حل های موقت هستند و نمی توانند به صورت کامل و کلی خش را از روی عدسی ها حذف کنند.

زمانی که با سرعت در فعالیت ورزشی حرکت کنید، عدسی ها می توانند توسط سنگریزه ها، گرد و خاک یا دیگر ذرات در طول مسیر خراش پیدا کنند. بسیار ضروری است که یک عینک آفتابی ورزشی با عدسی های ضد خش مناسب برای لذت بردن از فعالیت ورزشی خود استفاده کنید. اکثرا عدسی عینک ورزشی دارای شاخص بالایی است. عدسی های با جنس پلی کربنات و تکنولوژی بالای پوشش گذاری می توانند مانع ایجاد خراش شوند.

بهترین نکته برای خرید عینک آفتابی ورزشی داشتن محافظت در برابر اشعه UVA و UVB است

عدسی ها می توانند میزان حفاظت های متفاوتی را فراهم کنند تا شما را در برابر اشعه ماوراء بنفش حفاظت کنند این اشعه می تواند موجب آسیب های جدی به چشم شوند مثل، دژنراسیون ماکولا (تباهی لکه زرد)، پینگوکولا، آب مروارید یا آفتاب سوختگی قرنیه شود. همچنین، استفاده از عینک آفتابی می تواند موجب حفاظت از چشمانتان در برابر اشعه های یو وی منعکس شده توسط ساختمان ها و سطوح دیگر شود. در طول زمستان، برف می تواند 80 درصد از اشعه های یو وی را منعکس کند بنابراین سرمایه گذاری برای خرید یک عینک آفتابی ورزشی مناسب ایده بسیار خوبی در دراز مدت می تواند باشد.

خوب است بدانید: عینک آفتابی ای که برچسب حفاظت صد در صدی در برابر اشعه یو وی را دارد همیشه بهترین عملکرد را خواهد داشت.

عدسی های ضد انعکاس یا آنتی رفلکس

اکثر ورزشکاران ترجیح می دهند، عینک آفتابی با عدسی ضد انعکاس داشته باشند تا از خطر در زمان انجام فعالیت ورزشی جلوگیری به عمل آید. عینک آفتابی آنتی رفلکس می تواند اشعه های یو وی را فیلتر کند، اشعه هایی که از طریق سطوح توسط خورشید به وجود می آیند. عینک آفتابی پلاریزه به شما اجازه می دهد که رنگ ها را غلیظ تر و زنده تر ببینید. عینک آفتابی پلاریزه بهترین عملکرد را برای ورزش های آبی دارد، این عینک آفتابی به شما اجازه می دهد که به داخل آب نگاه کنید و در داخل آب سنگ ها و خزه ها و شاخه ها را ببینید. یک عینک آفتابی آنتی رفلکس بهترین و ضروری ترین انتخاب برای فعالیت های ورزشی برفی به حساب می آید. تا بتوانید به راحتی از موانع دوری کنید، این نوع عینک را برای داشتن دیدی شفاف و بی نقص انتخاب کنید.

نکته: برخی از عدسی ها برای هر شرایط نوری بسیار مناسب هستند. عدسی های فتوکرومیک در آب و هوای ابری می توانند با توجه به شرایط نوری تیره و روشن شوند. عینکی با این ویژگی می تواند مانع خستگی و فشار چشم شود.

 

 

ارسال شده در 1399-10-27 همه مقالات, چشم ها و زندگی روزمره 0 755

مقالات مرتبط:

عدسی پلاریزه یا عدسی آفتابی تدریجی

زمانی که تصمیم به حفاظت از چشمان خود در برابر اشعه مضر خورشید می گیرید گزینه های مختلفی در پیش روی شما قرار می گیرند...

عدسی های فتوکرومیک انتخابی مناسب برای فصل تابستان

باید به یاد داشته باشید که محافظت در مقابل اشعه ی یو وی در شهرهای اکثرا ابری همانقدر مهم است که در شهرهای آفتابی...

چرا از عینک آفتابی پلاریزه استفاده کنیم؟

با تمام شدن تابستان اکثر ما کم کم عینک های آفتابی مان را کنار می گذاریم و جایی دور از دسترس نگه شان می داریم تا...

نظر خود را ثبت کنیدپاسخ بدهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر ثبت کنید..
پاسخگوی شما در کوتاه ترین زمان ممکن هستیم
مقایسه0