راهنمایی برای انتخاب عینک آفتابی با کیفیت

راهنمایی برای انتخاب عینک آفتابی با کیفیت

راهنمایی برای انتخاب عینک آفتابی با کیفیت

زمانی که تصمیم می گیرید برای عینک آفتابی هزینه کنید، اجازه ندهید نام و نشان ها شما را سردرگم کنند. شما باید به نکات مهم تری در هنگام انتخاب عینک آفتابی دقت کنید.

به عنوان مثال، مطمئن شوید که عینک آفتابی شیک مورد نظرتان حفاظت در برابر اشعه ماورا بنفش را برای شما تامین می کند. همین طور انتخاب جنس فرم عینک نیز یکی از نکاتی است که باید به آن توجه کنید، و مطمئن شوید عینک آفتابی شما پوشش خوبی برای حفاظت چشمان شما و پوست حساس اطراف آنها فراهم می کند.

این راهنما حاوی جزئیاتی است که درهنگام خرید عینک آفتابی کیفیت بالا مد نظر قرار دهید:

محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش چقدر اهمیت دارد؟

اجازه ندهید رنگ عدسی عینک آفتابی شما را دچار اشتباه کند، توانایی مسدود کردن اشعه ماوراء بنفش و تیرگی عدسی هیچ ارتباطی بهم ندارند. در واقع، حفاظت در برابر اشعه ماوراء بنفش بستگی به این دارد مواد شیمیایی خاصی در ساختار عدسی در طی ساخت به کار رفته باشد یا خیر و هیچ ارتباطی به رنگ یا میزان تیرگی عدسی ندارد.

برای اینکه مطمئن شوید که چشمان شما تحت حفاظت هستند، همیشه به دنبال عینک آفتابی ای باشید که 99 تا 100 درصد اشعه ماوراء بنفش یا یو وی را مسدود می کند. در برخی از انواع عینک آفتابی عبارتی نظیر جذب یو وی تا 400 نانومتر یا یووی 400 دیده می شود که همان حفاظت صد در صدی در برابر اشعه ماوراء بنفش است.

کدام یک از مواد فرم عینک بهترین هستند؟

در حالی که برای عینک آفتابی خود به دنبال مدل و استایل متناسب با تیپ خود هستید، در نظر داشته باشید که فریم عینک به اندازه کافی بادوام باشد.

آکادمی چشم پزشکی آمریکا توصیه کرده است در فرم عینک آفتابی به دنبال میزان وزن آن، انعطاف و مقاومت آن درمقابل فشار و تحلیل باشید. انواع مختلفی از مواد گوناگون برای فرم عینک استفاده می شوند موادی نظیر تیتانیوم، مونل (آلیاژی منعطف و مقاوم از نیکل و مس) تا پلاستیک مثل نایلون و زیل و فرم عینک کائوچویی (استات).

فرم عینک فلزی معمولا انتخاب عام تری نسبت به بقیه مواد هستند به این دلیل که در مقابل فرسایش مقاوم هستند و انعطاف پذیر هستند. با اینحال مدل های عینک با فرم فلزی و رنگ های فرم فلزی عینک محدودتر از فرم پلاستیکی عینک است.

فرم های پلاستیکی معمولا ارزان تر هستند و رنگ ها و طرح های نامحدودی دارند، اما برخی از آنها به راحتی می شکنند. قرار گرفتن بیش از اندازه در برابر اشعه آفتاب مقاومت آنها را کم می کند و آنها را دچار رنگ پریدگی می کند.

هر جنس فرم عینک با مزایا و معایب مخصوص به خود تعریف می شود، پس قبل از اینکه عینک خود را انتخاب کنید حتما از یک مشاور تخصصی عینک کمک بگیرید.

کدام جنس عدسی عینک بهترین انتخاب است؟

هم عدسی کریستالی و هم عدسی نایلونی (پلاستیکی) مزایا و معایب خود را دارند، و این انتخاب مربوط به اهداف شما دارد.

عدسی شیشه ای معمولا در مقابل خراش مقاوم تر است و دید شفاف تری را تامین می کند. شیشه سنگین تر و سخت تر است بنابراین انتخاب فرم عینک شما با توجه به عدسی شیشه ای محدود می شود و رنگ پذیری عدسی شیشه ای نیز کمی محدودتر می شود. عدسی شیشه ای در برابر ضربه مثل عدسی پلاستیکی مقاوم نیستند و می توانند یک خطر جدی برای کودکان به شمار آیند اگر عدسی عینک کودک را شیشه ای انتخاب کنید.

عدسی پلاستیکی بسیار سبک تر و همین طور ارزان تر از عدسی شیشه ای هستند، به همین دلیل تنوع وسیعی از عدسی عینک آفتابی و عدسی کلیپسی روی عینک طبی با مواد با دوام و قیمت های مناسب تولید می شوند. در عدسی های پلاستیکی اضافه کردن پوشش های مختلف کار ساده ای است تا دید شما را راحت و ایمن کنند.

هیچ اهمیتی ندارد که چه جنس عدسی عینکی را انتخاب می کنید، رنگ عدسی عینک آفتابی و محافظت در برابر اشعه یو وی باید مناسب انتخاب شود تا وضوح کامل و حفاظت بی نقص را برای شما به ارمغان آورد.

کدام پوشش عدسی را باید انتخاب کرد؟

پوشش های عدسی مثل پلاریزه، گرادیانت یا تدریجی و آنتی رفلکس یا آیینه ای به محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش ارتباطی ندارند، اما پوشش های عدسی می توانند به چشمان شما راحتی بیشتری بدهند.

به عنوان مثال، اگر در فعالیت هایی شرکت می کنید که محیط شما پر از انعکاس های درخشان است مثل اسکی یا ماهیگیری بهتر است از عینک آفتابی پلاریزه استفاده کنید. این پوشش عدسی تخصصی از خستگی و فشار چشم جلوگیری می کند.

پوشش آیینه ای عدسی، مثل گرادیانت یا تدریجی(سایه روشن) برای فعالیت هایی با انعکاس های درخشان مناسب هستند. نه تنها یک پوشش در مقابل اشعه های درخشان ایجاد می کنند بلکه ظاهر زیبایی هم به عینک آفتابی شما می دهند.

اگر به دنبال عینک آفتابی طبی هستید، در نظر گرفتن عدسی فتوکروم گزینه مناسبی برای شما به شمار می آید. عدسی فتوکرومیک به صورت خودکار با میزان روشنایی نور آفتاب تیره و روشن می شود.

به گفته ی سازمان تحقیقات گلوکوما بدون در نظر گرفتن جنس عدسی و پوشش آن، عدسی شما باید به اندازه ای تیره باشد که 75 تا 90 درصد نور مرئی را مسدود کند.

نکته: اگر بتوانید به صورت واضح در مقابل آیینه با عینک آفتابی چشم های خود را ببینید، احتمالا عدسی عینک آفتابی شما تیرگی لازم را ندارد.

 

ارسال شده در 1399-10-15 همه مقالات, چشم ها و زندگی روزمره 0 938

مقالات مرتبط:

انواع فرم عینک مناسب آقایان

عینک می تواند تغییر اساسی در استایل هر فردی به وجود آورد. در این مقاله به مدل های مختلف عینک برای آقایان خواهیم پرداخت.

مدل های برتر عینک آفتابی ریبن

به عنوان پیشوای الهام دسته بندی های مختلف عینک، مدل های مختلف عینک آفتابی ریبن هیچ گاه قدیمی و خسته کننده نمی شوند....

نقش عینک آفتابی در مراقبت از چشم ها

بدون شک شما در چند هفته اخیر در تمام طول روز مدام از عینک آفتابی خود استفاده کرده اید اما آیا می دانستید چرا به چشم...

نظر خود را ثبت کنیدپاسخ بدهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر ثبت کنید..
پاسخگوی شما در کوتاه ترین زمان ممکن هستیم
مقایسه0