عینک طبی یا لنز تماسی برای نوجوانان

عینک طبی یا لنز تماسی برای نوجوانان

کدام یک برای نوجوانان مناسب تر است؟ لنز تماسی یا عینک طبی؟

تصمیم برای اینکه لنز تماسی برای نوجوان شما مناسب تر است یا عینک طبی بستگی به عملکرد آنها دارد که چقدربه عینک طبی خود اهمیت می دهند، میزان فعالیت آنها به چه میزان است و سلیقه شخصی شان نسبت به مد چیست؟

در این مقاله به مزایا و معایب داشتن عینک طبی و لنز تماسی خواهیم پرداخت تا به فرزند دختر یا پسر شما کمک کند تا بهترین تصمیم را بگیرد:

عینک طبی یا لنز تماسی: کدام یک برای مراقبت کردن راحت تر است؟

تمام افرادی که از لنز تماسی استفاده می کنند، بدون در نظر گرفتن سن، حتما باید نسبت به تمیز نگه داشتن و نحوه نگهداری لنز تماسی خود مقید باشند و مسئله مهم تر اینکه حتما با نظر پزشک از آنها استفاده کنند. عینک طبی هم نیاز به مراقبت دارد ولی حساسیت نگهداری لنز تماسی را ندارد.

با استفاده از لنز تماسی امکان خطر ابتلا به بیماری های چشمی افزایش پیدا میکند هم به این خاطر که تماس با چشم ها بیشتر می شود و هم به این خاطر که نیاز به نگهداری کاملا دقیقی دارند و همین طور استفاده از آنها برای زمان های طولانی ممکن است موجب ایجاد عفونت های چشمی شود.

عینک طبی نیاز به نگهداری روزانه ی کمتری نسبت به لنز تماسی دارد. و همین طور نیاز به تمیز نگه داشتن و نگهداری کمتری دارد. شما باید به صورت مرتب عینک طبی خود را بشویید و همیشه مراقب باشید که عدسی ها خراش نبینند و یا نشکنند.

نکته: داشتن یک عینک طبی زاپاس می تواند ایده ی بسیار خوبی باشد. نوجوان شما ممکن است لنز تماسی خود را گم کند یا عینک طبی خود را بشکند.

لنز تماسی یا عینک طبی: کدام یک برای فعالیت های ورزشی مناسب تر هستند؟

بسیاری از نوجوانان به ورزش های مختلف مشغول هستند و داشتن دیدی شفاف نقش مهمی را در عملکرد آنها در بازی ایفا می کند چه در ورزش های انفرادی و چه در بازی های تیمی.

لنز تماسی انتخاب مناسب تری برای ورزش به حساب می آید، به این دلیل که دید پیرامونی کاملی را در اختیار قرار می دهد و در هنگام فعالیت ورزشی دست و پا گیر نیستند. همین طور، بر خلاف عینک طبی، لنز تماسی دچار بخارگرفتگی نمی شود، از روی چشم نمی افتد، نمی شکند و یا به راحتی کثیف نمی شود.

عدسی تماسی همچنین انتخاب مناسب تری برای نوجوانی است که در فعالیت های فوق برنامه مثل رقص یا نمایش شرکت می کند. عینک سر راه انجام حرکات متناسب رقص قرار نمی گیرد و یا شخصیت نمایشی آنها را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

نکته: اگر نوجوان شما عینک طبی را ترجیح می دهد، عینک ورزشی می تواند گزینه مناسبی باشد. عینک ورزشی مخصوص محافظت از چشمان نوجوان شما در طی فعالیت های ورزشی طراحی شده است. برخی از عینک های ورزشی عدسی رنگی دارند و با پوشش های مخصوصی ارائه می شوند که نورهای درخشان فضای باز را کاهش می دهند و دید و عملکرد ورزشکار را بهبود می بخشند.

عینک طبی یا عدسی تماسی؟ کدام یک با مد روز همگام تر هستند؟

زمانی که صحبت از مد و استایل می شود، عینک طبی برتری خود را نسبت به لنز تماسی نشان میدهد.

مطمئنا با لنز تماسی رنگی نوجوان شما می تواند چشمان آبی یا سبزی که همیشه می خواسته را داشته باشد اما، این رنگ ها چیزی به استایل شما اضافه نمی کنند.

عینک طبی، از طرف دیگر می تواند بسیار مد روز باشد. استایل های فراوانی از عینک طبی وجود دارد که می توان از میان آنها انتخاب کرد، مثل مدل عینک گربه ای، مدل ویفرر، مدل خلبانی و بسیاری دیگر. فریم ها در رنگ های مختلف عرضه می شوند و اندازه های مختلفی دارند و به نوجوان شما اجازه می دهند تا استایل خود را نمایان کند.

نکته: به گفته ی محققین، عینک طبی باعث می شود نوجوان شما زیرک تر به نظر برسد. و این می تواند یک برتری برای نوجوان شما به وجود بیاورد زمانی که برای مصاحبه ورودی دانشگاه خواسته می شود.

ارسال شده در 1399-10-05 همه مقالات, چشم ها و زندگی روزمره 0 1077

مقالات مرتبط:

چگونه در زمان ویروس کرونا عینک خود را ضدعفونی کنیم؟

با ترسی که کروناویروس در تمام جهان به راه انداخته است، با دقت هر چه بیشتری عینک خود را تمیز کنید (درست به اندازه ی...

برای ورزش کردن لنز تماسی یا عینک طبی

برای ورزشکاران و افرادی که فعالیت زیادی را در زندگی روزمره خود تجربه می کنند، بحث همیشگی میان استفاده از لنزهای تماسی...

چگونه عینک مناسب فرم چهره ی خود را انتخاب کنیم؟

انتخاب عینکی مناسب با فرم چهره به هیچ عنوان کار آسانی نیست. هر چهره ای ویژگی های خاص خود را دارد و توجه به این نکته...

نظر خود را ثبت کنیدپاسخ بدهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر ثبت کنید..
پاسخگوی شما در کوتاه ترین زمان ممکن هستیم
مقایسه0