بخارگرفتگی عینک و استفاده از ماسک

بخارگرفتگی عینک و استفاده از ماسک

روش هایی برای جلوگیری از بخار گرفتن عینک با ماسک صورت

در حالی که ماسک های صورت در جلوگیری از انتقال کروناویروس به ما کمک می کنند، میلیون ها نفر از عینکی ها با ماسک صورت دچار مشکل هستند به این دلیل که باعث بخار گرفتن عدسی ها می شوند.

در حالی که سازمان سلامت جهانی و مراکز کنترل و جلوگیری از بیماری ها برای کنترل انتقال کروناویروس توصیه به استفاده از ماسک کرده اند، عینک های بخار گرفته مشکلی است که تعداد زیادی از افراد را درگیر کرده است.

چه راه حلی برای عدسی های بخارگرفته وجود دارد؟

در اینجا به روش هایی برای از بین بردن بخار از روی عدسی های عینک شما توصیه خواهد شد، اما بیاید اول به دلیل بخار گرفتن عدسی های عینک بپردازیم.

چرا عینک من را بخار فرا می گیرد؟

گرمای بدن و حرکت هوا منجر به داشتن عدسی های بخارگرفته می شود. زمانی که ماسک به صورت دارید، شما به صورت مکرر هوای گرم را به بیرون هدایت می کنید. این بازدم گرم می تواند از بالای ماسک شما به بیرون راه پیدا کند و عینک شما را بخارآلود کند. و مطمئنا این قضیه دیدن را بسیار مشکل می کند.

بر طبق یک تحقیق که در مجله جراحی انگلستان چاپ شده است، ماسک صورت بیشتر بازدم را به سمت بالا هدایت می کند.

مه گرفتگی عدسی ها زمانی اتفاق می افتد که بخار آب گرم حاصل از تنفس شما به صورت بخار بر روی عدسی های سرد شما می نشیند و قطرات کوچکی را به وجود می آورد که باعث پخش شدن نور می شود و قابلیت عدسی ها برای انتقال کنتراست را کاهش می دهد ( زمانی که رنگ های روشن، روشن می مانند و رنگ های تیره تیره)

روش های جلوگیری از بخار گرفتگی عینک:

  1. شستشوی عدسی ها با آب صابونی

در تحقیقی که در بالا گفته شد یک روش ساده برای از بین بردن مشکل عدسی های بخار گرفته بیان شده بود.

قبل از اینکه ماسک را به صورت خود بگذارید، عینک یا عینک آفتابی خود را با آب صابونی بشویید و رطوبت اضافی را با تکان دادن عینک از بین ببرید. بعد اجازه دهید که عدسی ها با هوا خشک شوند یا به نرمی با پارچه میکروفایبر عدسی ها را خشک کنید.

با استفاده از این روش، عدسی ها وقتی ماسک به صورت می زنید بخار نخواهند گرفت. چرا؟ پاک کردن عدسی ها با آب صابونی یک لایه نازک بر روی عدسی ها به وجود می آورد که باعث می شود کشش سطحی عدسی ها کاهش پیدا کند و مولکول های آب را وادار می کند که لایه ی شفافی را تشکیل دهند.

برای جلوگیری از آسیب، عدسی های خود را با محصولاتی نظیر شامپو بچه، خمیردندان یا کرم ریش تراشی تمیز نکنید.

  1. ماسک خود را درزگیری کنید

یکی از فوت و فن هایی که توسط پزشکان استفاده می شود به این صورت است که از یک چسب دوطرفه استفاده می کنند. قبل از گذاشتن ماسک بر صورت چسب دو طرفه را روی بینی می چسباند. اگر یک چسب دو طرفه را در داخل ماسک و روی بینی استفاده کنید باعث می شوید که درزگیری بهتری انجام شود.

شما می توانید از چسب های ضدآلرژی پزشکی نیز استفاده کنید و همین طور اگر می خواهید اقتصادی تر برخورد کنید یک چسب زخم هم در بالای ماسک و روی بینی شما می تواند از بخارگرفتگی عدسی ها جلوگیری کند.

  1. از اندازه ی درست ماسک خود مطمئن شوید

ماسک های شل و ول اجازه می دهند که بازدم به سمت بالا یعنی عینک شما حرکت کند، اما یک ماسک کاملا اندازه می تواند هوا را از کناره های ماسک و پایین ماسک به بیرون هدایت کند. اگر ماسک اندازه باشد به طرز چشم گیری از رسیدن هوای گرم به عدسی ها جلوگیری می کند. مطمئن شوید که ماسک شما در اطراف بینی کاملا اندازه باشد.

  1. عینک خود را تنظیم کنید

اگر عینک شما پد روی بینی دارد، می توانید پد بینی را طوری تنظیم کنید که عینک با فاصله از صورت شما قرار بگیرد. این کار اجازه می دهد هوای گرم از زیر فریم عینک فرار کند تا اینکه در زیر آن محبوس شود.

به این نکته در تغییر جای پد بینی خود دقت کنید که ممکن است تغییر جای پد بینی دید شما را تحت تاثیر قرار دهد به خصوص اگر از عدسی های تدریجی استفاده می کنید یا عدسی هایی با نمره ی بالا. اگر این اتفاق افتاد، شما باید زاویه سر خود را تغییر دهید تا به دید خوب برسید.

  1. از محصولات ضد بخار استفاده کنید

از اسپری های ضد بخار، وکس ها و ژل ها برای عدسی های خود استفاده کنید قبل از اینکه عینک و ماسک را می خواهید باهم استفاده کنید، این محصولات می توانند به سرعت قطرات ریز مه را پراکنده کنند زمانی که ماسک به صورت دارید.

اما به این نکته توجه کنید که از محصولات ضد بخاری که برای اتومبیل یا اهداف دیگر طراحی شده اند استفاده نکنید به این دلیل که باعث آسیب به عدسی های شما می شوند.

  1. به سمت پایین نفس بکشید

خوب خوب ممکن است این نکته کمی عجیب و غریب به نظر برسد، اما تنفس به سمت پایین به سرعت می تواند بخار را از عدسی شما پاک کند، این کار هوای گرم را از عدسی های عینک شما دور می کند.

چطور به سمت پایین نفس بکشید؟ لب بالای خود را در بالای لب پایین خود قرار دهید. و بعد هوا را به سمت پایین هدایت کنید، مثل اینکه دارید فلوت می زنید.

 

 

ارسال شده در 1399-09-14 همه مقالات, چشم ها و زندگی روزمره 0 1001

مقالات مرتبط:

چگونه در زمان ویروس کرونا عینک خود را ضدعفونی کنیم؟

با ترسی که کروناویروس در تمام جهان به راه انداخته است، با دقت هر چه بیشتری عینک خود را تمیز کنید (درست به اندازه ی...

چگونه سلامت چشمان خود را در زمان قرنطینه حفظ کنیم؟

در کل دنیا، مردم در حال تجربه ی شیوه ی زندگی جدیدی هستند که تا بحال تصور آن هم غیرممکن بود، این روش زندگی جدید راهی...

چگونه از بخار گرفتن عدسی عینک ها در زمستان جلوگیری کنیم

بعد از پیاده روی در یک روز زمستانی سرد، زمانی که به کافه مورد علاقه تان می رسید و در فکر هستید که موکا نعنافلفلی...

نظر خود را ثبت کنیدپاسخ بدهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر ثبت کنید..
پاسخگوی شما در کوتاه ترین زمان ممکن هستیم
مقایسه0