نور آبی و کودکان

نور آبی و کودکان

فواید استفاده کودکان از عدسی محافظ نور آبی

نور آبی اطراف ما را در بر گرفته است. این نور عاملی است که آسمان را آبی نشان می دهد و همان نوری است که به هنگام بازی کردن کودک شما با تلفن هوشمند یا تماشای فیلم به چشمانش می تابد. پس آیا خرید عدسی محافظ نور آبی فکر خوبی می تواند باشد؟

والدینی که در مورد نور آبی ساطع شده از صفحه های نمایشگر نگران هستند می توانند زمان استفاده ی فرزندانشان از صفحه های نمایشگر را محدود کنند و قانون 20/20/20 را به آنها آموزش دهند و همین طور عدسی محافظ نور آبی را برای کودکانشان تهیه کنند.

حالا اصلا، نور آبی چیست؟ نور مرئی ای با طول موج های کوتاه و انرژی بیشتر از نورهای سمت دیگر منشور. خورشید نخستین منبع نور آبی است، اما نور آبی می تواند ازاین منابع نیز ساطع شود:

  • کامپیوترها، تبلت ها و گوشی های تلفن هوشمند
  • نورهای فلورسنت
  • نورهای ال ای دی
  • صفحه نمایش تلویزیون ها

اما خبر خوب اینکه، هیچ مدرکی دال بر ایجاد آسیب توسط صفحه های نمایشگر به چشم کودکان گزارش نشده است. اما بسیار دشوار است که تاثیرات طولانی مدت آنرا شناسایی کنیم به این دلیل که صفحه های نمایشگر برای مدت چندان درازی جزو زندگی روزمره ما نبوده اند.

چگونه عینک با عدسی محافظ نور آبی بر روی چشم ها تاثیر می گذارد؟

گاهی اوقات ماندن زیر نور خورشید برای سلامت کودکان می تواند مفید باشد، در واقع، اندکی در معرض نور خورشید قرار گرفتن به صورت روزانه خطر ابتلا به نزدیک بینی یا مایوپیا را کاهش می دهد و یا می تواند میزان پیشرفت آن را آهسته کند.

نور خورشید برای چشمان شما مفید است و می تواند برای شما دارای فواید باشد.

اما بیش از اندازه در معرض نور آبی خورشید قرار گرفتن در طول زمان می تواند منجر به آسیب به شبکیه شود. به همین خاطر، کودکان در معرض نور آبی بیشتری نسبت به بزرگسالان هستند به خاطر اینکه از سنین پایین تحت تاثیر نورهای آبی صفحه های نمایشگر دیجیتال هستند.

مدت زیاد در معرض نور خورشید قرار گرفتن در طی زمان می تواند موجب مشکلات چشمی در بزرگسالان شود. به عنوان مثال، نور آبی و نور ماوراء بنفش می توانند منجر به دژنراسیون ماکولای وابسته به سن شود که در نهایت موجب از دست رفتن بینایی می شود.

نور آبی و مدت استفاده از صفحه نمایشگر برای کودکان

کودکان در فضای بسته بسیار نور آبی کمتری را دریافت می کنند تا در فضای باز. اما کودکانی که زمان های زیادی را در جلوی صفحه های نمایشگر می گذرانند امکان بیشتری برای ابتلا به سندروم چشم دیجیتال را دارند.

نشانه های سندروم چشم دیجیتال در کودکان می تواند شامل این موارد باشد:

o     تغییرات در دید

o     خشکی چشم

o     خستگی چشم

o     بی حالی

o     سردرد

o     وضعیت نامناسب بدن

خطرات دیگر بیش از اندازه در معرض صفحه نمایشگر قرار گرفتن می تواند شامل اختلال در عادات خواب باشد.

آیا واقعا عینک با عدسی محافظ نور آبی می تواند برای کودکان مفید باشد؟

یکی از موثرترین راه ها برای حفاظت از چشم کودکان در برابر نور آبی می تواند استفاده از عدسی محافظ نور آبی برای عینک طبی کودکان باشد که کودکان می توانند در مدرسه و منزل از آن استفاده کنند. شما می توانید بر روی عدسی عینک طبی پوشش محافظ نور آبی را در نظر بگیرید یا عینکی تنها با عدسی محافظ نور آبی را برای کودک خود تهیه کنید.

عدسی محافظ نور آبی می تواند قسمت های مشخصی از طول موج های کوتاه را مسدود کند، و ته رنگ زردی به عدسی می دهد. این عدسی می تواند چشمان کودکان را از سندروم چشم دیجیتال نجات دهد.

عدسی محافظ نور آبی تمام نور آبی را مسدود نمی کند، این عدسی می تواند تا 80 درصد یا بیشتر چشمان کودک شما را از در معرض نور آبی قرار گرفتن محافظت کند.

والدین باید زمان های مشخص را برای کودکان در نظر بگیرند تا در همان زمان مشخص با صفحه نمایشگر کار کنند و حتما برای کودکان خود عدسی محافظ نور آبی تهیه کنید، مخصوصا در زمان پاندمی کرونا که کودکان زمان بیشتری را با نمایشگرهای دیجیتال می گذرانند.

عینک آفتابی کودکان برای سلامت چشمان فرزند شما بسیار ضروری است تا نور ماوراء بنفش و نور آبی را مسدود کند و چشمان کودک شما را در ساعات خارج از خانه محافظت کند.

 

ارسال شده در 1399-08-26 همه مقالات, چشم ها و زندگی روزمره 0 1066

مقالات مرتبط:

همه چیز در مورد تنبلی چشم یا آمبلیوپی

آمبلیوپی را معمولا به نام تنبلی چشم می شناسند، که بیشتر در کودکان اتفاق می افتد و بسیار آسان درمان می شود با این وجود...

چگونه کودکانمان را تشویق کنیم تا از عینک استفاده کنند?

مشکلات چشمی در کودکان بسیار آسان تر درمان می شود، به این دلیل که سیستم بینایی آنها هنوز در حال رشد است. نزدیک بینی می...

آیا...

این عقیده که گذراندن زمان طولانی در مقابل صفحات نمایشگر می تواند به چشمان آسیب برساند یک عقیده ی کلی است اما ببینیم...

نظر خود را ثبت کنیدپاسخ بدهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر ثبت کنید..
پاسخگوی شما در کوتاه ترین زمان ممکن هستیم
مقایسه0